تغییر وضعیت سامانه یکپارچه فروش خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در نیمه دوم امسال، قرعه کشی بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، منوچهر منطقی، با اعلام این خبر اظهار داشت: از این پس، سامانه یکپارچه فروش خودرو به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌ موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بهره برداری خواهد شد.

وی با توجه به این‌که در شش ماهه نخست سال جاری ۴۰۲ هزار خودروی سواری کامل توسط دو خودروسازس بزرگ کشور به بازار عرضه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۵ هزار دستگاه)، رشد بیش از ۲۸۳ درصدی را نشان می‌دهد، در عمل غیر از محصولات یک خودروساز در کشور، همه خودروها از فرآیند قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو خارج شده‌ است.

منطقی با اشاره به تجارب به‌دست آمده از سه دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو بر مبنای قرعه‌کشی، افزایش و ثبات تولید و تجربه عرضه خودرو در بورس کالا با توجه به تأکید مراجع اقتصادی دولت و دیگر نهادهای حاکمیتی، افزود: عرضه و تقاضا در بیشتر خودروهای تولیدی کشور برای عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی در نیمه دوم سال جاری از تعادل برخوردار است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه ‌کرد: با توجه به آن‌که برنامه افزایش تولید در شش ماهه دوم سال نیز در برنامه خودروسازان قرار دارد، در عمل به‌ طور منظم فروش ماهیانه 100 هزار دستگاه خودرو در معرض فروش گذاشته می‌شود.

منطقی ادامه ‌داد: در نیمه دوم امسال، عرضه تمام خودروهای شرکت سایپا و دیگر شرکت‌های خودروسازی با توجه به معادل بودن عرضه و تقاضا، توسط خود شرکت‌ها یا از طریق بورس کالا انجام می‌شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بر رعایت الزامات قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی مانند تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت‌های خودروسازی تأکید کرد.

کد خبر 139214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha