تولید سمند معمولی متوقف شد

آیین پایان تولید خودرو سمند معمولی و ۴۰۵ و جایگزینی محصولاتی مانند خانواده دنا و خودرو تارا و سورن پلاس در سایت ایران‌ خودرو تبریز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو، در این مراسم اظهار کرد: امروز ما شاهد دو اتفاق بسیار مهم هستیم. یک خداحافظی همیشگی با دو محصولی که سال‌ها با آن‌ها خاطره داریم؛ خودرو ۴۰۵ و دیگری محصول سمند. اتفاق دوم صفر شدن خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران‌ خودرو است.

مهدی خطیبی اظهار داشت: این دو اقدام برای ایران‌ خودرو و اقتصاد ملی بسیار اهمیت دارد.

 

گزارش تصویری از مراسم خداحافظی با سمند را اینجا ببینید



وی افزود: در سال‌های اخیر خودروهای ۴۰۵ و سمند بیش از سه میلیون دستگاه تولید شده که از این رقم بیش از دو میلیون خودرو ۴۰۵ و ۱.۵میلیون دستگاه مربوط به خودرو سمند بوده است.

وی ادامه داد: خروج این دو خودرو برای ایران‌ خودرو چالش برانگیز خواهد بود اما ما به دلیل افزایش کیفیت، این دو خودرو را از رده تولید خارج کردیم.

 

آخرین سمند


خطیبی خاطرنشان کرد: جایگزین این دو محصول خودروهای با کیفیت‌تر و بهتری مانند سورن، دنا و تارا و ... خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: دیروز مصادف با هشتمین ماه ورود من به ایران‌ خودرو بود، روز اولی که وارد این مجموعه شدم بیش از ۸۲ هزار خودرو‌ ناقص در شرکت وجود داشت اما امروز این رقم صفر شده است.

وی توضیح داد: صرفه‌جویی صفر شدن تولید خودروهای ناقص هفت هزار میلیارد تومان بوده است. این اقدام ۲۵ درصد شاخص منفی تولید خودرو را کاهش داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: از ابتدای خرداد امسال ۱۰۰ درصد تولید ایران‌ خودرو مستقیم بوده و در کنار آن خودروهای ناقص را هم تکمیل کردیم.

خطیبی عنوان کرد: قطعاتی مانند چیپست‌ها نتوانست موجب توقف تولید ما شود اما محصولی مانند رینگ و سینی فن که تماما داخلی است تولید ما را با وقفه مواجه کرد!

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم خودروساز شویم باید تولید مستقیم را در دستور کار قرار دهیم و تیراژ را افزایش دهیم. همچنین باید گلوگاه‌های تولید را شناسایی کنیم. شناخت این گلوگاه‌ها تنها با تولید مستقیم امکان‌پذیر بوده است.

وی همچنین افزود: از ابتدا که وارد ایران‌خودرو شدم بحث افزایش تولید را در دستور کار قرار دادم. امسال ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین تولید و عرضه خواهیم کرد.

خطیبی بیان کرد: امسال و تا روز ۹ مهر، ۳۰۳ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم و ۲۹۶ هزار دستگاه خودرو فروخته‌ایم و تحویل خودروهایمان هم به ۲۹۸ هزار دستگاه خودرو رسید.

وی تصریح کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو تمام مواردی را که رئیس جمهور خواسته رسیدگی و اجرا کرده است. خدمات پس از فروش را به سه سال رساندیم. خودرو برقی تارا را تولید کردیم و در انتظار ایجاد ایستگاه‌های شارژ هستیم. این خودرو با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند و ۱۶۰ اسب بخار توان این خودرو است.

خطیبی با بیان این که در مورد واگذاری سهام درون شرکتی هم همه اقدامات را انجام دادیم، اظهار کرد: در خصوص کیفیت هم که مورد انتظار مردم است با تولید مستقیم و بیش از ۲۰۰ پروژه دارای شرایط خوبی هستیم.

وی همچنین در خصوص صادرات گفت: در بحث صادرات هم با روسیه و ونزوئلا مذاکرات انجام شده و به زودی تارا و خودرو‌ کشنده آتامان در خیابان‌های‌ روسیه خواهند بود. محصول دنا و تارا را نیز به ونزویلا عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا نیز بیان کرد: در مورد عرضه خودرو در بورس کالا نیز اقدامات خوبی انجام شد. در بحث قیمت‌گذاری نیز در مورد هایما شرایط بسیار خوب است. با عرضه هایما در بورس کالا قیمت این محصول در بازار تا ۶۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در توسعه محصول هم خودرو ری‌را در سطح جهانی است و امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۲ بتوانیم آن را تولید کنیم. خودرو تی اف ۲۱ را هم هفته آینده رونمایی خواهیم کرد.

خطیبی اضافه کرد: در سایت تبریز باید روزانه تا ۴۰۰دستگاه خودرو سورن تولید شود. همکاران ما در سایت تبریز باید آماده باشند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پایان خاطرنشان کرد: سمند تبلور باور ملی بود برای اینکه ما می‌توانیم خودروساز شویم. سمند محصول ملی بود و سمند به ما گفت اگر تلاش کنیم می‌توانیم موفق شویم. ری‌را خروجی سمند بود. سمند بود که موجب شد امروز ری‌را و تی اف۲۱ را بسازیم.

 

آخرین سمند


همچنین، مدیرعامل ایران‌ خودرو تبریز در آیین پایان تولید خودرو سمند و ۴۰۵ بیان کرد: قرار است محصول جدیدی را در این سایت تولید و عرضه کنیم.

خوش‌فهم در این خصوص گفت: میزان ظرفیت تولید سالانه شرکت ۱۳۰ هزار دستگاه در سال است. ما امسال توانستیم روزانه تا ۴۸۰ دستگاه خودرو تولید کنیم.

وی افزود: برنامه شرکت مادر برای سایت ایران خودرو تبریز ۷۸ هزار دستگاه برای امسال است.

خوش فهم، همچنین اظهار کرد: در راستای افزایش بهره.وری اقداماتی انجام داده‌ایم. تولید ۱۹دستگاه خودرو را به ۲۳ دستگاه خودرو رسانده ایم و هدف‌گذاری ما تولید ۲۸ دستگاه در ساعت است.

مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز عنوان کرد: ما سال ۱۴۰۱ را با ۱۹ هزار دستگاه خودرو ناقص آغاز کردیم اما با تامین قطعات توانستیم این روند را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: در خرداد ماه امسال و با توجه به میثاق‌نامه‌ای که با ایران‌خودرو امضا کردیم به سمت تولید مستقیم رفتیم. با توجه به دستورات آقای خطیبی ما امروز دیگر خودرو ناقص نداریم.

خوش فهم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۲۱ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته‌ایم. این هم به دلیل مشکلات مربوط به کمبود قطعات بوده است. اما امروز همه خودروها تجاری شده و ما دیگر خودرو ناقص نداریم.

تعداد خودروهای ناقص در سایت ایران‌ خودرو تبریز نیز صفر شده و قرار است محصول جدید به صورت عبور مستقیم تولید شود.

کد خبر 139215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha