کد خبر 139223
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
رکوردزنی جدید تسلا در تحویل خودرو

خودروساز الکتریکی آمریکایی اعلام کرد، تحویل خودروهای جدید توسط تسلا در سه ماهه سوم افزایش یافته است و از سه ماه قبل که طی آن کارخانه چینی آن برای چندین هفته تعطیل شده بود، پیشی گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت تسلا به رهبری ایلان ماسک در بیانیه‌ای اعلام کرد تسلا بین جولای و سپتامبر، در مجموع ۳۴۳ هزار و ۳۸۰ خودرو در سراسر جهان تحویل داده است و این نشان‌دهنده افزایش ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۳۵ درصد بیشتر از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است.

در حالی که نتایج سه ماهه سوم بازگشت به رشد تحویل تسلا را نشان می‌دهد، تعداد کل در انتهای تخمین‌های تحلیلگران بین ۳۴۳ هزار تا ۳۷۰ هزار خودرو بود.

تسلا از ابتدای همه‌گیری، به استثنای سه‌ماهه دوم امسال، زمانی که این شرکت مجبور به تعطیلی کارخانه چینی خود شد، توانسته است تحویل‌ها را هر سه ماهه افزایش دهد.

تسلا همچنین افزایش تولید خودرو را با تولید ۳۶۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه خودرو در سه ماهه سوم و یعنی ۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش داد، اگر چه که احتمالاً مانع از رسیدن آن به ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فورد موتور در ماه گذشته اعلام کرد که هزینه‌های مربوط به تورم در سه ماهه سوم یک میلیارد دلار بیشتر از انتظار خواهد بود و کمبود قطعات تحویل را به تاخیر انداخته است.

کد خبر 139223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha