ارتقای موتور ملی EF7 به یورو 5 و سامانه توربو شارژ

قائم مقام توسعه و تولید ایران‌ خودرو گفت: در حال حاضر موتور ملی EF7 به یورو 5 ارتقاء یافته و به سامانه توربوشارژ مجهز شده است.

به گزارش پرشین خودرو، کیانوش پورمجیب، با اعلام این خبر اظهار داشت: در آینده‌ استانداردهای سختگیرانه‌ای درباره مصرف سوخت و آلایندگی خودروها خواهیم داشت که ایران‌ خودرو از هم‌اکنون خود را با استانداردها و قوانین مترقی هم‌سو می‌کند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از سالن موتورسازی ایران‌خودرو و محصول موتور ملی در سال 1389 و رهنمودهای ایشان به دولت، مجلس و صنعت کشور برای افزایش تیراژ تولید این موتور گفت: در دوره مدیریت کنونی، التزام عملی برای تسریع در تحقق اهداف ایجاد شده و آرزوی دیرینه ایران‌خودرو و صنعت خودرو کشور درخصوص افزایش تیراژ تولید موتور ملی از 500 دستگاه در سال گذشته به هزار دستگاه محقق شده است.

پورمجیب با بیان این‌که این دستاورد حاصل همدلی و همراهی شبکه تامین و مجموعه کارکنان ایران‌خودرو است، گفت: برای ارتقای موتور ملی اقدامات عملیاتی مهمی انجام داده‌ایم که مهم‌ترین آن کاهش 1.5 لیتری مصرف سوخت این موتور نسبت به سال ابتدایی تولید آن است.

 

کیانوش پورمجیب


وی با بیان این‌که علاوه بر رشد کمی، ارتقای کیفیت موتورها را نیز رقم زده‌ایم، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در ارتقای موتورهای ایران‌خودرو صورت گرفته که ثمره بهره‌مندی از اندیشه و توان دانش‌بنیانی بوده است.

به گفته پورمجیب اقداماتی نظیر توسعه سیستم‌های دیداری و اتوماسیون، رباتیک، دستگاه‌های تست که به آخرین فناوری‌های الکترونیکی روز مجهز شده‌اند و امکان تشخیص کوچک‌ترین مغایرت‌های مونتاژی و قطعه‌ای را به راحتی فراهم کرده، در مجموع سبب افزایش قابل توجه کیفیت موتورها شده است.

وی ادامه داد: هم زمان با ارتقای کیفیت، ارتقای کمیت محقق شده است که اتفاقی مبارک برای صنعت خودرو کشور به شمار می‌آید.

قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو یکی از پروژه‌های صنعتی در حال اجرای این شرکت را موتور سه سیلندر دانست و گفت: موتور سه سیلندر پروژه پیش‌ران و پیش‌رو ایران‌خودرو است که شرکت ایپکو به صورت مشترک با معاونت تحقیقات، توسعه و تکوین محصولات ایران‌خودرو در حال توسعه آن است.

وی با بیان این‌که باید بتوانیم با سامانه‌های کم‌مصرف ‌دارای توان و گشتاور مناسب خودروها را عرضه کنیم، با اشاره به بهبودهای صورت گرفته در چندماه اخیر در حوزه قوای محرکه گفت: موتورهای فعلی توسعه یافته و موتور TU5 پلاس که در تارا و 207 اتوماتیک استفاده می‌شود و همچنین موتور توسعه یافته XUP که بیش از یک لیتر کاهش مصر ف سوخت را نسبت به نسل قبلی خود رقم زده و در محصول پارس نصب می‌شود از آن جمله است.

کد خبر 139226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha