انعکاس یافته های 40 گزارش پژوهشی و 26 «دیدگاه» به حوزه سیاستگذاری کشور

مدیرگروه یکپارچه سازی سیاست های موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: یافته های 40 گزارش پژوهشی و 26 «دیدگاه» به حوزه سیاستگذاری کشور در هفت ماه نخست سال جاری انعکاس یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا گرشاسبی، با اعلام این خبر در تشریح و تبیین وظایف و راهبردهای این مدیریت، بر نقش مهم و جایگاه ویژه موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به‌ عنوان بازوی فکری و علمی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و به بیان چکیده‌ای از فعالیت‌های این مدیریت در موسسه پرداخت.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی و با توجه به تعامل و همکاری بیشتر و نزدیک‌تر موسسه مطالعات با حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجرایی و انتظارات مهمّی که وزیر صمت و سایر مدیران ارشد وزارت متبوع در راستای رفع مسائل بخش صنعت، معدن و تجارت در سطح ملی و استانی از موسسه دارند و مسئولیت‌های خطیری که در این ارتباط به موسسه واگذار شده است، مدیریت یکپارچه‌سازی سیاست‌ها نیز به‌عنوان یکی از واحدهای ستادی حوزه معاونت پژوهشی، نقش بررسی و بهبود محصولات پژوهشی که ماحصل تلاش پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی موسسه است و نیز تبدیل گزارش‌های علمی‌ـ‌پژوهشی به خروجی‌های مدیریتی و قابل بهره‌برداری در حوزه تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری را ایفا می‌نماید.

گرشاسبی با بیان و توضیح عملکرد مدیریت نامبرده شده در سال جاری اعلام کرد: در هفت ماه نخست سال 1401 بیش از 40 گزارش پژوهشی مختلف با هدف کمک به سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت برای انعکاس به ذینفعان کلیدی، بررسی و اقدام شده است.

وی افزود: از دیگر موضوعات مهم در دستور کار این مدیریت، تدوین کتاب سال در تعامل با گروه‌های پژوهشی است، ضمن آنکه تاکنون کتاب‌های صنعت، معدن و تجارت در سال‌های 1394 تا 1399 در دستور کار قرار گرفته و در دوره‌های مختلف مدیریتی آن نهایی شده است. علاوه بر این، امور دبیرخانه‌ای کارگروه« دیدگاه» نیز در مدیریت یکپارچه‌سازی انجام می‌شود که در این ارتباط و در هفت ماهه ابتدای سال جاری 26 دیدگاه برای سیاست‌گذاران ارسال شده است.

گرشاسبی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمّ دیگر در مدیریت یکپارچه‌سازی، شناسایی، پایش و اولویت‌بندی نیازها، مسائل و مشکلات کاربردی و واقعی بخش اقتصاد کشور است که با توجه به تاکید ریاست موسسه در این بخش و با تکیه بر توان کارشناسی و خبرگی سازمان‌های صمت استانی، گزارش «مسائل و چالش های پیش رو بخش صنعت، معدن و تجارت» تدوین و در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این واحد همکاری تنگاتنگی با معاونت پژوهشی (مشاور معاون پژوهشی) و معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع (مدیریت برنامه و بودجه) در نهایی‌سازی برنامه‌های سالانه گروه‌های پژوهشی و نظارت بر اجرای آن داشته است. ضمن آنکه، در ارتباط با گزارش‌های رسانه‌ای نیز همکاری با حوزه ریاست (اداره روابط عمومی) در دستور کار یکپارچه‌سازی قرار دارد.

وی در پایان با تشکر از حُسن اعتماد مسئولان موسسه، از همه همکارانی که از سنوات قبل تاکنون با این واحد همکاری داشته‌اند قدردانی کرد و تداوم و ارتقاء فعالیت‌های مدیریت یکپارچه‌سازی را نیازمند همفکری و هم‌افزایی مدیران پژوهشی، اعضای هیات علمی و پژوهشگران موسسه دانست.

کد خبر 139500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha