کد خبر 139724
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
آغاز تلاش برای کاهش تسلط چین بر بازار باتری

سازندگان باتری‌های برقی برای تولید مواد سلولی ارزان‌تر رقابت می‌کنند و از چین دور می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو، استارت‌آپ‌های آمریکایی و اروپایی در حال رقابت برای توسعه باتری‌های جدید با استفاده از دو ماده فراوان و ارزان سدیم و گوگرد هستند که می‌تواند تسلط باتری چین را کاهش دهد، گلوگاه‌های عرضه را کاهش دهد و منجر به فروش انبوه وسایل نقلیه الکتریکی شود.

خودروهای برقی امروزی با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کنند که عمدتاً از لیتیوم، کبالت، منگنز و نیکل با عیار بالا ساخته می‌شوند که قیمت‌های آنها افزایش یافته است. تولیدکنندگان غربی در تلاش برای رسیدن به رقبای آسیایی خود هستند و خودروسازان انتظار دارند که گلوگاه‌های عرضه در حدود اواسط دهه به تولید خودرو ضربه بزند.

خودروهای الکتریکی آینده و آنهایی که پس از سال ۲۰۲۵ وارد می شوند، می‌توانند به سلول‌های باتری یون سدیم یا سولفور لیتیوم تبدیل شوند که تا دو سوم ارزان‌تر از سلول‌های یون لیتیوم امروزی هستند.

بیش از ۱۲ استارت‌آپ، میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری و همچنین کمک‌های مالی دولتی را برای توسعه انواع باتری‌های جدید جذب کرده‌اند. در حال حاضر، چین بر تولید باتری، از جمله استخراج و پالایش مواد خام، تسلط دارد.

بر اساس گزارش رویترز، غول‌های باتری آسیایی نیز در حال کار بر روی مواد شیمیایی جدید هستند. شرکت قطعات خودروی چینی (CATL) اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ تولید سلول‌های یون سدیم را آغاز کند. LG Energy Solution کره نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید سلول‌های سولفور لیتیوم را آغاز کند.

کد خبر 139724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha