۵۰۰ اتوبوس جدید برای تهران تا پایان سال

رئیس شورای شهر تهران گفت: شرکت های سازنده اتوبوس اعلام کرده اند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: به طور قطع دغدغه شورای شهر، شهرداری و تمام مسئولین آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: دولت نیز نسبت به این موضوع توجه خاصی دارد و تا آنجا که توانستند تلاش کردند برای حل این مشکل همکاری داشته باشند در دولت‌های پیشین چنین چیزی وجود نداشت که تمام دستگاه‌ها در جلسه‌ای اقدامات خود را شرح دهند اما در این دولت این کار انجام و مشخص شد که کدام دستگاه‌ها اقدامات خود را پیگیری نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد آلودگی دارند و البته مهمترین بخش در مقابله با آلودگی هوا وسایل حمل و نقل عمومی است.

چمران ادامه داد: مترو و اتوبوس در تهران جایگاه بالایی دارند و شورای شهر در این موضوع فشار لازم را وارد می‌کند کارهایی انجام شده و کارهای زیادی نیز در پیش است.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبار برای مترو رقم کمی نیست بیان کرد: هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم که خرید و عقد قرارداد با شرکت سازنده خارجی انجام شود بخش عمده‌ای از واگن مترو در داخل کشور ساخته می‌شود و سازمان برنامه و بودجه و هم در بانک مرکزی باید تلاش بیشتری برای این قراردادها انجام دهند چرا که مترو و واگن به موضوع آلودگی هوا باز می‌گردد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تحویل اتوبوس به تهران گفت: شرکت‌های سازنده در جلساتی که در مجلس برگزار شد اعلام کردند تا چه میزان اتوبوس تحویل خواهند داد که به نظر ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

چمران درخصوص تغییر مدیر مترو بیان اظهار کرد: مدیرعامل جدید مترو یکی از کارکشته ترین مسئولان است و صلاح دیده شد که تغییر مدیریتی انجام شود و امیدواریم شرایط بهتر از قبل را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اختصاص بن به اعضای شورا گفت: چنین رسمی از ابتدا وجود داشته و از جمله مواردی که شهرداری می‌تواند به مردم و سازمان‌ها کمک کند، بن در اختیار اعضا نیز قرار گرفته تا در مراجعات مردمی این کمک صورت بگیرد. در شب عید مراجعات زیاد است و در پاییز نیز این بن اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 139840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha