ضرورت ارائه اطلاعات در سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور

ثبت اطلاعات سازمان‌ها و ارگان‌های تأثیر گذار در سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور ضروری است، چرا که تحلیل این داده‌ها به ما برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار مناسب به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای کمک خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شهریار افندی‌زاده سرپرست و معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، با اعلام این خبر، سامانه جامع ثبت حوادث و سوانح حمل‌ونقل کشور را یک سامانه مهم برای دریافت اطلاعات دانست و تاکید کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌های تأثیر گذار مثل پلیس راه، قوه قضائیه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر و … باید تمامی اطلاعات خود را درباره تصادفات جاده‌ای اعم از موقعیت و شدت تصادف و تعداد متوفیان و مجروحین ارائه کنند تا بتوانیم بر اساس این داده‌ها، تحلیل مناسبی برای تصمیم‌گیری داشته باشیم.

وی در ادامه به روز یادبود قربانیان سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: روز ۲۹ آبان مصادف با ۲۰ نوامبر روز یادبود قربانیان تصادفات جاده‌ای است و هر سال سومین یکشنبه ماه نوامبر در جهان به این موضوع اختصاص می‌یابد تا توجه دنیا را به اهمیت تصادفات جاده‌ای جلب کند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تعداد تصادفات روند رو به کاهش داشته باشد، افزود: در تصادفات جاده‌ای عامل انسان، جاده و خودرو تأثیر دارد، در حوزه جاده، شناسایی و برطرف کردن نقاط پر تصادف در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر است.

وی موضوع دوم را مساله آمورش نیروی انسانی دانست و گفت: به منظور آموزش نیروی انسانی از صدا و سیما تهیه و پخش فیلم‌های آموزشی را درخواست کردیم.

افندی‌زاده ادامه داد: عامل تأثیر گذار بعدی در کاهش تصادفات، ایمنی خودروهاست که شرکت‌های خودروسازی باید ارتقا ایمنی خودروها تلاش کنند.

کد خبر 139862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha