7 راهکار برای جلوگیری از سرقت خودرو

دزدی در روز روشن یا مکان‌های شلوغ، مورد علاقه سارقان نیست. آن‌ها ترجیح می‌دهند اتومبیل‌های پارک‌شده در کوچه‌های خلوت و تاریک را سرقت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، از ابتدای فروردین سال 1401، حدود 20 هزار سرقت اتومبیل در ایران گزارش شده است.  90 درصد خودروهای سرقت شده تولید داخل هستند. از جمله خودروهای به سرقت رفته می‌توان به تبیا، ساینا، پژو، سمند، پیکان و پراید اشاره کرد. متاسفانه پژو و پراید در صدر این لیست قرار داشته‌اند.

 

این آمار نشان می‌دهد که خودروهای تولید داخل تجهیزات ایمنی کافی ندارند و به‌راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود صاحبان اتومبیل‌ها به‌صورت شبانه‌روزی دغدغه سرقت ماشین خود را داشته باشند. بیشتر افراد سعی می‌کنند بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را روی خودرو نصب کنند. در این مطلب 7 راهکار برای جلوگیری از سرقت خودرو پیشنهاد می‌دهیم.

 

1.نصب دزدگیر؛ روشی مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو در تهران یا شهرستان

دزدگیرها یکی از قدیمی‌ترین و بهترین ابزارها برای جلوگیری از سرقت خودرو هستند. یک دزدگیر باکیفیت و مطمئن در کنار یک ردیاب ماشین امنیت خودروی شما را به‌طور کامل تضمین می‌کند.

 

هرچه جلوتر می‌رویم دزدگیرهایی با سیستم‌های پیشرفته‌تر تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود از کار انداختن دزدگیر برای سارقان سخت‌تر شود. به‌علاوه بسیاری از دزدها به‌محض این‌که متوجه وجود دزدگیر روی ماشین می‌شوند، قید سرقت اتومبیل مورد نظر را می‌زنند. چرا که وجود دزدگیر ریسک سرقت را بالا می‌برد. بنابراین سارقان ترجیح می‌دهند دنبال خودروهای بدون دزدگیر بگردند.

 

 

 

2.تامین امنیت ماشین با پارک کردن خودرو در جاهای شلوغ، روشن و جلوی دوربین

دزدی در روز روشن یا مکان‌های شلوغ، مورد علاقه سارقان نیست. آن‌ها ترجیح می‌دهند اتومبیل‌های پارک‌شده در کوچه‌های خلوت و تاریک را سرقت کنند. بنابراین تا جایی که می‌توانید خودرو را در خیابان‌ها شلوغ‌تر و زیر چراغ‌ها پارک کنید.

 

این روزها خیلی از فروشگاه‌ها، بانک‌ها، پاساژ‌ها و منازل مجهز به دوربین مداربسته هستند. تا جایی که امکان دارد خودروی خود را جلوی دوربین این مکان‌ها قرار دهید. اکثر سارقان به‌محض مشاهده دوربین، قید دزدی را می‌زنند و سراغ مکان‌های پرت‌تر می‌روند.

 

وجود دوربین مزیت دیگری هم دارد. اگر به‌هر صورتی اتومبیل یا قطعه‌های آن دزدیده شوند، با چک کردن دوربین‌ها می‌توانید سرنخ‌هایی به‌دست آورید. در کنار همه این‌ها بهتر است برای دریافت قیمت ردیاب و خرید آن اقدام کنید تا امنیت خودرو شما به‌طور کامل حفظ شود.

 

3.نصب قفل پدال؛ برخلاف توصیه سارقان خودرو عمل کنید

انواع دزدگیرها مثل دزدگیر جی پی اس امنیت خودرو را تا حد بسیاری تامین می‌کنند. اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند؛ بنابراین بهتر است همه راهکارها برای جلوگیری از سرقت خودرو را به‌کار ببندید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو در تهران و شهرستان‌ها، نصب قفل پدال است. فرض کنید سارقان درب خودرو شما را به‌راحتی باز می‌کنند و ناگهان قفل پدال را می‌بینند. آن‌ها برای باز کردن قفل پدال باید خم شوند و مدت‌زمانی را مشغول باشند. همین باعث می‌شود از اطراف غافل شوند و خیلی زود به دام می‌افتند؛ بنابراین نصب قفل پدال برای دزدان خوشایند نیست و به‌احتمال قوی باعث می‌شود تا سارقان قید دزدیدن اتومبیل شما را بزنند.

 

 

4.نصب سوئیچ مخفی؛ مسیر دزدی‌ها را پیچیده‌تر کنید

بعضی از خودروها توسط سارقان به‌راحتی و با دستکاری چند سیم روشن می‌شوند. خیلی از دزدان درب خودرو را به‌سرعت باز می‌کنند و آن را راه می‌اندازند. اما شما با یک راهکار ساده می‌توانید در این فرایند اخلال ایجاد کنید. نصب سوئیچ مخفی راه حل مشکل شما است.

 

یک دکمه لمسی یا مکانیکی هر جایی از اتومبیل که بخواهید نصب می‌شود. برای روشن شدن خودرو، به غیر از سوئیچ به لمس این دکمه هم نیاز خواهید داشت. به‌عبارتی فرایند روشن شدن خودروی شما دو مرحله‌ای خواهد شد و کار را برای سارقان به‌شدت سخت خواهد کرد.

 

5.نصب قفل فرمان؛ راهی برای جلوگیری از سرقت ماشین سمند و پژو

سارقان در بیشتر مواقع دست روی خودروهایی می‌گذارند که کمترین ابزارهای امنیتی را دارند. هرچه تجهیزات ایمنی بیشتری در ماشین شما وجود داشته باشد، امکان دزدیده شدن آن کمتر می‌شود.

 

یکی از ابزارهای امنیتی که به جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌کند، قفل فرمان است. قفل فرمان همان‌طور که از نامش پیدا است، جلوی حرکت فرمان را می‌گیرد. البته باید یک قفل فرمان باکیفیت بخرید و روش دقیق نصب آن را هم یاد بگیرید.

قفل فرمان‌های موجود در بازار کیفیت‌های متفاوتی دارند. اما قفل فرمان‌های فولادی از همه بهتر هستند. چرا که هم وزن بیشتری دارند و هم در برابر ضربه سارقان مقاوم‌تر هستند.

 

6.با نصب قفل کاپوت و قفل چرخ جلوی سرقت اتومبیل را بگیرید

سارقان همیشه برای دزدیدن کامل خودرو اقدام نمی‌کنند و چنین خطری را به‌جان نمی‌خرند. آن‌ها گاهی فقط دنبال سرقت قطعه یا لاستیک‌های خودرو هستند. برای جلوگیری از سرقت خودرو و قطعه‌های آن، نصب قفل کاپوت و قفل چرخ، ضروری و کمک‌کننده است.

 

دزدیدن باتری و کامپیوتر اتومبیل برای سارقان راحت‌تر است. آن‌ها با ترفندهای مخصوص کاپوت را باز می‌کنند و قطعه‌ها را به سرقت می‌برند. قفل کاپوت باعث جلوگیری از سرقت خودرو می‌شود و اجازه باز کردن کاپوت را نمی‌دهد. برای تامین امنیت لاستیک‌ها هم می‌توان از قفل لاستیک استفاده کرد. این قفل قابلیت نصب روی هر چهار چرخ خودرو را دارد. کلیدی مخصوص در اختیار شما قرار می‌گیرد و فقط با آن می‌توانید قفل‌ها را باز کنید.

 

7.نصب ردیاب خودرو؛ روشی مطمئن برای جلوگیری از سرقت خودرو

استفاده از ابزارهایی مثل انواع قفل‌ها و دزدگیرها برای جلوگیری از سرقت خودرو مناسب هستند. اما این وسایل کافی نیستند و باز هم خطر دزدیده شدن، ماشین شما را تهدید می‌کند.

 

ردیاب یا همان جی پی اس خودرو می‌تواند مجموعه وسایل امنیتی اتومبیل شما را تکمیل کند. ردیاب‌ها روی خودرو نصب می‌شوند و امکانات فراوانی دارند. با استفاده از جی‌پی‌اس همه اطلاعات مربوط به خودرو را روی اپلیکیشن تلفن همراه دریافت خواهید کرد. به‌علاوه می‌توانید موقعیت مکانی دقیق اتومبیل را هم به‌دست آورید و از قابلیت شنود ردیاب هم برای مواقع حساس استفاده کنید.

 

به‌طورکلی ردیاب‌ها با تکنولوژی جدید و امکانات به‌روزی که در اختیار شما می‌گذارند، امنیت اتومبیل را تا حد قابل‌قبولی تامین می‌کنند.

 

ردیاب‌های جی‌پی‌اس خودرو؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارند. ما هم در این مطلب به 7 مورد از بهترین راهکارهای جلوگیری از دزدیدن اتومبیل اشاره کردیم.

 

خرید و نصب ردیاب یکی از بهترین روش‌ها برای تامین امنیت خودرو است. با این‌حال به هر نوع ردیابی نمی‌توان اعتماد کرد. شما برای جلوگیری از هر نوع دزدی باید جی‌پی‌اسی تهیه کنید که بهترین امکانات و بالاترین کیفیت را داشته باشد. در این‌صورت با خیال راحت از آن استفاده می‌کنید.

 

برای یک خرید مطمئن می‌توانید به سایت جی‌پی‌اس خودرو به نشانی gpskhodro.com مراجعه کنید. در این سایت امکان سفارش و دریافت مشاوره در مورد انواع ردیاب ماشین، شخصی، انواع آهنربایی و شارژی برای شما وجود دارد. با مراجعه به سایت، انواع مختلف ردیاب را بررسی کنید و در نهایت بهترین گزینه متناسب با نیازتان را سفارش دهید./


 

 

کد خبر 139952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha