پیگیری مجلس برای ایجاد کانال ارزی مطمئن برای قطعه سازان / انجمن ها برای تحقق اهداف تولیدی، مجلس را یاری کنند

پرشین خودرو: مجلس و کمیسیون صنایع از خواست قطعه سازان استقبال می کند و در جهت تحقق آنها تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر بنا باشد در مسیر رونق تولید آزار و اذیت شویم به هر میزان باشد برای ما گواراست.

ولی ملکی در گردهمایی بزرگ قطعه سازان کشور با اشاره به نام گذاری سال 98 به عنوان سال " رونق تولید " تاکید کرد: بیش از یک دهه است که شعار سال اقتصادی است و این مساله حاکی از اهمیت این موضوع در کشور دارد.

وی در ادامه به لزوم برنامه مشخص مجلس در سال رونق تولید پرداخت و تصریح کرد: مجلس نیز همچون سایر دستگاهها باید در سال جاری تمام هم و غم خود را برای رونق تولید و تحقق شعار امسال بکار بسته و با ارائه طرح ها و تصویب قوانین منسجم در جهت رونق تولید تلاش نماید.

وی همچنین نقش انجمن ها و تشکل های صنفی و تولیدی را تحقق اهداف نمایندگان مهم ارزیابی کرد و افزود: انجمن ها باید در راستای تحقق اهداف تولیدی و رونق بخشی به واحدها مجلس را یاری کنند و با ارائه پیشنهادات و طرح مشکلات در این زمینه مجلس را کمک نمایند.

 



عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با اشاره به طرح 4 خواست مهم قطعه سازان از دولت و مجلس اظهار داشت: مجلس و کمیسیون صنایع از خواست قطعه سازان استقبال می کند و در جهت تحقق آنها تلاش خواهد کرد هر چند وزیر صنعت و معدن نیز با توجه به مسئولیت های مختلفی که در سالهای اخیر در مجلس و دولت داشته بر این موارد و مسائل کاملا واقف بوده و در اجرای خواست های قطعه سازان اقدام خواهد کرد.

ملکی با اشاره به پی گیری مجلس برای ایجاد کانال ارزی مطمئن به عنوان یکی از خواست های قطعه سازان، خاطر نشان کرد: خواست بعدی قطعه سازان معافیت مالیاتی و بیمه به مدت 2 سال است که این مساله در اختیار مجلس نیست زیرا موضوع منبع درآمد دولت مطرح است که ممکن است مورد تایید مجلس و یا شورای نگهبان قرار نگیرد.

وی همچنین اصلاح قیمت قطعه سازان را مستلزم توافق خودروسازان و قطعه سازان دانست و گفت: مجلس در این رستا وظیفه خود می داند در خصوص ساماندهی بازار خودرو و قطعه سازی کشور مساعدت نماید.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع کیفیت خودرو و نقش مهم قطعه سازان در این زمینه اشاره کرد و تاکید کرد: کیفیت خودرو تابعی از کیفیت قطعات است و چنانچه قطعه سازان به موقع قطعات را تولید و تامین کنند خودرو به موقع تولید خواهد شد اما این موضوع نباید باعث شود که کیفیت فدای کمیت شود.

ملکی در پایان با اشاره به موضوع جنگ اقتصادی در کشور یاد آور شد: در این شرایط اقتصادی در کشور همگی باید با سختی مقابله کنیم تا گشایش ایجاد شود.

کد خبر 112898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha