کد خبر 97156
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
رنو داستر با پیشرانه جدید معرفی شد

پرشین خودرو: نسل دوم خودروی کراس اوور داچیا داستر برای فروش پویاتر و همچنین برطرف کردن خواسته‌های مشتریان خود، یک پیشرانه جدید با خروجی قدرت متفاوت دریافت کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، خودروی کراس اوور داچیا داستر که در بازار کشور خودمان با نام "رنو داستر" عرضه می‌شود، به عنوان ارزان قیمت‌ترین و همچنین پرفروش‌ترین خودروی کراس اوور در جهان شناخته می‌شود که نسل دوم آن در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان به طور رسمی رونمایی شد، حال این خودروی ارزان قیمت شرکت خودروسازی "داچیا" یک پیشرانه جدید دریافت کرده است تا اهداف کمپانی مادر را بهتر و پویاتر دنبال کند.

 



طبق گفته منابع خبری، نسل دوم داچیا داستر یک پیشرانه جدید چهار سیلندر دیزلی دریافت کرده است که دارای حجم 1.5 لیتری بوده و می تواند قدرت حدودا 115 اسب بخاری و همچنین در دور موتور 1750 دور بر دقیقه می‌تواند گشتاور 260 نیوتن متری تولید کند.

 



با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه و همچنین سقف سرعت 179 کیلومتر برساعت با پیشرانه dCi 115 دست پیدا کرد، هرچند نسخه ضعیف‌تر این پیشرانه یعنی dCi 110 که دارای خروجی گشتاور 240 نیوتن متری است، قادر به ثبت شتاب 11.8 ثانیه و همچنین سقف سرعت 171 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که پیشرفت‌های آن قابل لمس است.

 



علاوه بر این، صحبت از یک نسخه dCi 95 هم به میان آمده است که خروجی قدرت آن بهتر از پیشرانه dCi 90 بوده و در عملکرد آن شاهد ثبت زمان 12.6 ثانیه برای شتاب گیری و همچنین سقف سرعت 167 کیلومتر بر ساعت هستیم، این درحالیست که پیشرانه ضعیف‌تر اتومبیل نیروی خود را در راستای رسیدن به شتاب 13.8 ثانیه و همچنین سقف سرعت 158 کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کند.

کد خبر 97156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha