رشد شاخص خودرویی ها متاثر از روند صعودی بازار سرمایه ادامه دارد

پرشین خودرو: سهام گروه خودرو با ثبت رکوردی که در سال 97 داشت این گروه را وارد کانال 18 هزار واحد کرد هر چند نوسانات منفی که در این گروه رخ می دهد در واقع نوعی کسب انرژی دوباره برای ادامه روند صعودی در این گروه است و پیش بینی می شود شاخص کل گروه خودرو پس از بازگشت به شاخص 18 هزار واحد باز هم روند صعودی خودش را در پیش گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به دنبال رکورد شکنی های اخیر بورس، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته(20 شهریور ماه 97) نیز با افزایش 1578واحدی به قیمت 148 هزار و 577 واحد رسید در این میان شاخص گروه خودرو که در روز پیش از آن با ثبت رشد 245 واحدی وارد شاخص 18 هزار و 978 واحدی شده بود روز گذشته با 152 واحد عقب نشینی در ارتفاع 18 هزار و 826 واحد قرار گرفت.

در همین حال یک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به روند کلی بازار بورس گفت: شاخص کل بورس در هفته های اخیر به مدد گروه های پیشرو، مانند گروههای محصولات شیمیایی و گروه فلزات و پتروپالایشی ها مقاومت های مهمی را شکست بر این اساس هر روز در روند بازار شاهد ثبت قله ها و رکوردهای جدیدی در شاخص کل بورس هستیم به طوری که اخیرا شاخص کل رشد 5 هزار واحدی را تجربه کرد و مقاومت مهم 143 هزار واحد را پشت سر گذاشت.

بابک طهماسبی افشار اظهار داشت: بر همین اساس پیش بینی می شود در کوتاه مدت شاخص کل بورس با روند که در پیش گرفته تا کانال 170 هزار واحد نیز پیش روی کند هر چند در کنار آن نوع گارد شاخص هم وزن هم دلیلی بر ادامه دار بودن روند صعودی بازار است و این سیگنال را مخابره می کند که بازار همچنان روندی صعودی خواهد داشت.

وی گفت: گروه های پیشرو بازار سرمایه گروه های پتروشیمی ها، فلزات هستند و گروه خودرو جزء گروه های دنبال کننده این گروه هاست و رشد اصلی را این گروه ها و رشد کمتر را گروه خودرو داشته هر چند رشد فعلی گروه خودرو به دلیل روند کلی بازار است که بر روی این گروه تاثیر مثبت گذاشته است.

وی افزود: چنانچه این گروه ها به عنوان گروه های پیشرو در نظر گرفته شوند در کنار آنها گروه هایی مانند خودرو، مسکن و قندی ها به عنوان گروه های دنبال کننده صنایع پیشرو عمل می کنند و نگاه آنها به روند کلی بازار است. البته به لحاظ بنیادی تغییر مثبت خاصی در گروه خودرو صورت نگرفته است هر چند استثناهایی هم در این گروه وجود دارد به عنوان مثل نماد خگستر و خمهر که مطرح شد که تصمیم به افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید دارایی دارند طی روزهای اخیر نماد خمهر از 170 تومان 240 تومان رشد داشته که اخباری مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید دارایی ها به گوش می رسد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نوسانات گروه خودرو بین کانال 14 تا 16 هزار واحد در هفته های اخیر، تصریح کرد: شرط روند صعودی گروه خودرو خروج از کانال 16 هزار واحد بود که در ادامه این گروه توانست مقاومت مهم 18 هزار را شکسته و در آستانه کانال 19 هزار قرار گیرد.

طهماسبی افشار تاکید کرد: در حال حاضر با ثبت رکوردی که در سال 97 در گروه خودرو صورت گرفته این گروه را وارد کانال 18 هزار واحد کرده و می توان اینگونه تلقی کرد که این نوسانات منفی که در این گروه رخ می دهد در اصل یک نوع کسب انرژی مجدد برای ادامه روند صعودی این گروه است و احتمال می رود که شاخص کل گروه خودرو یک بازگشتی به کانال 18 هزار واحد داشته باشد و مجددا روند صعودی خودش را در پیش بگیرد.



شاخص خودرویی ها

 

پیش بینی رشد شاخص گروه خودرو تا فتح کانال 26 هزار

وی گفت: از سویی موج شماری هایی که صورت گرفته این مساله را تایید می کند که که این روند صعودی می تواند تا شاخص 26 هزار واحد هم ادامه یافته و رشد کند البته در صورتی شاخص گروه خودرو تا 26 هزار واحد رشد کند نمادی مثل خودرو و خساپا که نقش لیدر را در بورس ایفا می کنند رشد خوبی را تجربه خواهند کرد و سهام ایران خودرو می تواند با قرار گرفته در شاخص 26 هزار واحد تا محدوده 320 تا 360 تومان هم رشد کند و خساپا هم می تواند تا حوالی 150 تومان رشد کند البته به شرط اینکه نماد خساپا محدوده 110 تومان را حفظ کند.

طهماسبی افشار افزود: در حال حاضر برخی نوسانات منفی گروه خودرو ناشی از بازگشت به محدوده 18 هزار واحد برای کسب انرژی برای ادامه روند صعودی است تا شاخص 26 هزار واحد را فتح کند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: هم اکنون گروه خودرو از روند اصلاحی بلند مدت خارج و در حال استارت یک روند صعودی است هر چند هر اصلاح و رشدی می تواند در غالب یک روند صعودی بزرگتری باشد.

وی گفت: البته به لحاظ بنیادی اتفاق خاصی در گروه خودرو رخ نداده است و بیشتر جذابیت از لحاط تکنیکال است و تغییرات بنیادی خاصی در این گروه رخ نداده است.

طهماسبی افشار  در پایان با اشاره به نمودار گروه خودرو و افت زیاد نماد این گروه در در دو سه سال گذشته اظهار داشت: برداشت کلی این است که گروه خودرو در ابتدای یک روند صعودی قرار دارد و پیش بینی می شود در صورتی که شاخص 20 تا 21 هزار واحد گروه خودرو شکسته شود به مثال این گروه می تواند در کوتاه مدت تا کانال 26 هزار واحد هم ادامه پیدا کند در این صورت نماد ایران خودرو می تواند قیمت آن به محدوده 320 تا 360 تومان، خساپا تا 150 تومان و خدیزل هم به بالای 400 تومان رشد کند.

کد خبر 101653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha