واردکنندگان موظف به تضمین سلامت خودرو در دوره گارانتی یا ضمانت هستند

پرشین خودرو: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بر اساس ارزیابی دوره ای از شرکتهای خودرویی و واردکنندگان ،ارزیابی میدانی را پایان امسال از کیفیت خدمات نمایندگی ها و رضایت مشتریان خواهد داشت و گزارش آن را به وزارت صمت ارائه و در این زمینه تصمیمات لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین عوامل برای حفظ مشتریان یک شرکت و چه بسا موفقیت شرکت‌های خودرویی نه تنها در ایران بلکه در بازار جهانی است در حالی که از ابتدای امسال و پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای و وضع مجدد تحریم‌ها، بیشتر قردادهای خودرویی با چالش مواجه و نهایتا منجر به قطع همکاری شده است.

به دنبال این شرایط با ممنوعیت واردات خودرو و و از سوی دیگر نوسانات ارزی نیز چالش جدیدی را برای عرضه کنندگان خودرو به خصوص واردکنندگان در حوزه خدمات پس از فروش ایجاد کرده است چنانچه با افزایش تعطیلی نمایندگی ها، بیم آن می رود که بر تعهدات قانونی شرکتها در حوزه خدمات و کیفیت در این بخش تاثیر بگذارد و افت کیفی خدمات و عدم رضایت مشتریان را در ماههای آتی به همراه داشته باشد.

در حالی بررسی ها حاکی از جمع آوری مراکز فروش و تعطیلی برخی تعمیرگاه های شرکتهای واردکننده خودرو است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، نمایندگی ها تا 10 سال پس از فروش آخرین دستگاه خودرو وارداتی باید خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها را ارائه داده و موظف به تضمین سلامت خودرو، تحت عنوان دوره گارانتی یا ضمانت هستند.

در این شرایط تنها نهاد ارزیابی خودروسازان و واردکنندگان خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران( ISQI ) است این شرکت به‌ عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم اکنون تنها نهاد رسمی ارزیابی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در کشور است، که برای ارتقای کیفیت محصولات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، و نظارت بر حسن اجرای پروژه‌ها و خدمات، ارزیابی‌های دوره‌ای را از تمام شرکت‌های خودرویی به عمل می‌آورد.

مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با توجه به کاهش فعالیت واردکنندگان و تعطیلی مراکز فروش و تعمیرگاهها گفت: شرکت ISQI مطابق قرارداد بر نحوه خدمات و رضایت مشتریان شرکتهای واردکننده نظارت دارد.

 




اجرای تعهد خدمات الزامی برای تمدید مجوز نمایندگی ها / گزارش ارزیابی میدانی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از خدمات واردکنندگان به وزارت صمت ارائه می شود

اشکان گلپایگانی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، اضافه کرد: با وجود شرایط به وجود آمده برای شرکتهای واردکننده و ممنوعیت واردات خودرو، شرکتها تا زمان تعیین شده پس از فروش خودرو موظف به ارائه خدمات پس از فروش هستند.

وی با توجه به تعهد واردکنندگان در خصوص خدمات پس از فروش خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: شرکتهای واردکننده متعهد هستند حداقل 10 سال به مشتریان خدمات ارائه کنند و این یکی از الزاماتی است تا بتوانند مجوز نمایندگی را از مرکز امور اصناف بازرگانان وزارت صمت تمدید کنند.


وزارت صنعت بر اساس گزارش پایان سال ISQI از خدمات نمایندگی ها تصمیم گیری می کند

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ادامه از ارزیابی میدانی پایان سال این شرکت نسبت به عملکرد شرکتهای واردکننده در ارائه خدمات به مشتریان و ارائه گزارش آن به وزارت صنعت و معدن خبر داد و تصریح کرد: شرکت ISQI بر اساس ارزیابی دوره ای از شرکتهای خودرویی و واردکنندگان، ارزیابی میدانی را پایان امسال از کیفیت خدمات نمایندگی ها و رضایت مشتریان خواهد داشت و گزارش آن را به وزارت صمت ارائه و در این زمینه تصمیمات لازم صورت خواهد گرفت.

گلپایگانی با توجه به جمع آوری مراکز فروش و تعمیرگاه های برخی از شرکتهای واردکننده تاکید کرد: شرکتها باید به هر نحو و با توجه به تعهدات حداقل 10 سال خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع امروز شرایط سختی برای شرکتها در تامین قطعات و خدمات پس از فروش است اما باید این خدمات به هر نحو ارائه شود تا جلب رضایت مشتریان حاصل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به وضعیت بوجود آمده برای واردکنندگان و قطع همکاری شرکای خارجی باید منتظر بود و دید که آیا آمار خدمات پس از فروش در سال 97، روند گذشته را طی خواهد کرد یا اینکه شیب آن نزولی خواهد بود.

کد خبر 108611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha