دولت با گفتگو و شفاف سازی خریداران خودرو را از ابهام خارج کند!

پرشین خودرو: خودروسازان باید در کنار هم به خصوص در بخش هایی که ضعف فن آوری وجود دارد با تقسیم امکانات و سرمایه گذاری مشترک حرکتی هماهنگ و همسو را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این روزها بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، افت شدید نقدینگی، نیروی مازاد و نبود بهره وری را از عمده ترین مشکلات صنعت خودرو کشور توصیف کرده و معتقدند دولتمردان باید با نگاه بلندمدت به مسائل، از شرایط کنونی جنگ اقتصادی برای توسعه خودروسازی و ارتقای فناوری در این بخش استفاده کنند جریانی که به گفته یکی از کارشناس صنعت خودرو نیازمند اتحاد استراتژیک خودروسازان است تا منجر به کاهش هزینه تولید و توسعه فن آوری شود.

این عضو گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تاکید دارد که با اتحاد استراتژیک و همکاری خودروسازان، می توان قطعات و فناوری هایی که در دوره تحریم در تامین آنها با مشکل مواجه ایم را بطور مشترک تولید کرد.

این کارشناس صنعت خودرو با توجه به شرایط کنونی خودروسازان و مسائل مربوط به تاخیرتعهدات و برخی واکنش ها نسبت به قیمت جدید خودروها به خبرنگار پرشین خودرو گفت: وزارت صنعت باید در تعامل و گفتگو با مردم، متقاضیان و خریداران خودرو را از ابهام خارج کند چرا که با شفاف سازی و طرح درست مسائل ، مصرف کنندگان با درک شرایط و پذیرش مشکلات با شرکتها همراهی خواهند کرد.

امیر حسن کاکایی همچنین با اشاره به شرایط پیش روی خودروسازان و تاثیر آن بر تعهدات تصریح کرد: به رغم برخی اظهارات نادرست در رسانه ها، خودروسازان از شرایط پیش رو اطلاعی نداشتند و به طور حتم با قصد فشار و تاخیر در تعهدات پیش فروشی صورت نگرفته است به همین منظور با رفع موانع و افزایش تولید در تلاشند تا به تعهدات معوق پاسخ دهند.

 

خط تولید هیوندای



وی تنها راهکار وضع موجود را اتحاد استراتژیک خودروسازان عنوان کرد و افزود: امروز خودروسازان باید در کنار هم به خصوص در بخش هایی که ضعف فن آوری وجود دارد با تقسیم امکانات و سرمایه گذاری مشترک حرکتی هماهنگ و همسو را آغاز کنند.

کاکایی تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به توان محدود کشور و مشکل جدی نقدینگی، کمبود فن آوری و فرصت بسیار کم خودروسازان، زمانی نیست که اقدامات بی نتیجه گذشته تکرار شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی دانشگاه علم و صنعت صنعت خودرو اظهار داشت: باید در موقعیت کنونی برنامه ای کوتاه مدت و بلند مدت برای صنعت خودرو تدوین شود که مهمترین راهبرد این برنامه ها اتحاد استراتژیک باشد.

کاکایی افزود: خودروسازان داخلی برای عبور از شرایط سخت اقتصادی و جلوگیری از سپردن بازار به رقبای خارجی به خصوص چینی ها، نیازمند اتحاد استراتژیک برای کاهش هزینه و توسعه فناوری هستند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای خودروسازان برای عبور از شرایط کنونی به خبرنگار پرشین خودرو، گفت: خودروسازان بواسطه پتانسیل موجود می توانند مکمل هم و پرقدرت عمل کنند به شرط اینکه بخواهند هر چند عبور از این مسیر با تزریق نقدینگی و برنامه ای راهبردی ممکن خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو نیازمند راه حلی است که در کوتاه مدت جوابگوی وضع کنونی بوده و در میان مدت و بلند مدت موجب رشد و توسعه خودروسازی کشور شود.

کد خبر 110108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha