واردات خودروهای ارزان قیمت با هدف تعدیل قیمت در بازار آزاد شود

پرشین خودرو: دولت باید در صورت ایجاد شرایط مناسب ارزی در کشور واردات خودروهای ارزان قیمت را آزاد کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از آنکه که دولت در سال گذشته واردات خودرو را ممنوع کرد مشکلات زیادی به لحاظ قیمت و رقابت در بازار خودرو بوجود آمد هر چند مهمترین دلیل چنین تصمیمی از سوی دولت محدودیت منابع ارزی در کشور بود اما این اقدام شرایط بحرانی را پیش روی بازار خودرو قرار داد.

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: دولت باید در صورت ایجاد شرایط مناسب ارزی در کشور واردات خودروهای ارزان قیمت را آزاد نماید.

شهرام آزادی تصریح کرد: البته چنین شرایط ارزی و تولیدی که برای خودروسازان ایجاد شده هر گونه واردات خودروهای نو و یا استوک تهدیدی برای اقتصاد و صنعت خودرو داخلی است.

 



وی با اشاره به برخی پیشنهادات در خصوص واردات خودروهای دست دوم به کشور تاکید کرد: اجرای چنین طرحی ناقض استراتژی دولت در حوزه واردات خودرو است بنابراین راهکار درستی نیست و به طور قطع مشکل بازار خودرو را حل نخواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر در ادامه هر گونه تصمیم در خصوص واردات خودرو را مستلزم رفع مشکلات ارزی در کشور دانست و گفت: در اوضاع کنونی اقتصادی در کشور و بروز مشکلات جدی در تامین کالاهای اساسی مردم، باید اولویت با واردات کالاهای ضروری باشد و پس از بهبود نسبی اوضاع ارزی باید برنامه واردات کلاسی از خودروها آزاد شود که جبران کمبود بازار را نموده و قیمت خودرو را تعدیل کند.

آزادی در پایان با طرح یک پیشنهاد در خصوص واردات خودرو خاطرنشان کرد: انتظار می رود در صورتی که اوضاع ارزی مناسب شود واردات کلاسی از خودروها (نه خودروهای لوکس) که می تواند به تعدیل قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی کمک کند، آزاد شود و پس از رسیدن به شرایط عادی، تصمیم گیری برای واردات خودروهای لوکس نیز در دستور کار دولت قرار گیرد.

کد خبر 113724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha