برلیانس و BMW اولین کارخانه اتومبیل مبتنی بر اینترنت 5G را آماده می کنند

پرشین خودرو: دو کمپانی خودروسازی برلیانس و بی ام و اعلام کرده اند که اولین کارخانه تولید اتومبیل در جهان را برپایه اینترنت 5G راه اندازی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جهان به سرعت در حال پیشرفت است و صنعت خودروسازی هم با رشد چشمگیر تکنولوژی خود را بالا کشیده و همزمان با رشد تکنولوژی گام برمی دارد. حال اخیرا کمپانی خودروسازی برلیانس و شریک تجاری خارجی آن یعنی "بی ام و" اعلام کرده اند که با راه اندازی اینترنت نسل جدید 5G، پوشش کاملی از آن را در کارخانه های خود با سرعت انتقال و دریافت 1 گیگابایت اطلاعات در ثانیه ایجاد خواهد کرد و برای اولین بار خواهد توانست برپایه اینترنت نسل جدید 5G خودرو تولید کند.

 

اینترنت


در حال حاضر دو کمپانی خودروسازی "برلیانس" و "بی ام و" دارای سه کارخانه مختلف در شین‌یانگ، مرکز استان لیائونینگ کشور چین هستند و با سرمایه گذاری مشترکی که در اوایل سال جاری میلادی انجام شد، دو کمپانی مذکور در تلاش هستند تا پوشش کاملی از اینترنت نسل جدید 5G را در تمامی کارخانه های خود ایجاد کنند. برای رسیدن به این هدف در ماه آوریل سال جاری 21 ایستگاه پایه تلفن همراه و همچنین 35 پایگاه ارائه دهنده اینترنت 5G تکمیل شده است تا کارخانه های تولیدی برلیانس و بی ام و به طور کامل توسط سیگنال های اینترنت 5G با مساحتی بیش از 3 میلیون متر مربع پوشش داده شوند.


شبکه اینترنت 5G که توسط دو اپراتور مخابراتی دولتی کشور چین ارائه می شود، افزایش بهره وری، بهبود کیفیت با استفاده از پهنای باند فوق العاده بالا، تاخیر بسیار کم و همچنین قبلیت اطمینان بسیار بالایی را ارائه خواهند داد. دو کمپانی خودروسازی برلیانس و بی ام و نیز در 26 آوریل سال جاری یک پروژه آزمایشی از تکنولوژی 5G انجام دادند تا میزان انتقال داده مورد بررسی قرار گیرد و شرایط لازم بدون مشکل برای تبدیل کردن این دو خودروساز بزرگ جهانی به اولین تولیدکنندگان خودرو برپایه اینترنت 5G فراهم شود.

کد خبر 115360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha