مباحث ایمنی و ترافیک به کتب درسی اضافه می‌شود

پرشین خودرو: گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با مدیران وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک مطالبه مطرح شد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی، اظهارکرد: ایمنی جاده‌ها و تصادفات یکی از مسائل مهم کشور است و هرساله هزینه‌های روحی و مادی سنگینی برای جامعه دارد.


وی افزود: وجود نگاه‌های صفرتا صدی برخی افراد یکی از موانع پیشرفت و توسعه در جامعه است زیرا گاهی اوقات طرح‌های بسیار هزینه‌بری را ارائه می‌دهند که قابل‌اجرا نیست لذا گاهی اوقات هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

 

ترافیک

 

حاجی میرزایی ادامه داد: راه کاهش معضلات به‌ویژه در راستای ایجاد ایمنی جاده‌ای انجام خدمات در حد امکانات و ظرفیت‌های کشور است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های خود را در خصوص ایمنی جاده‌ای به کار خواهد گرفت لذا معتقدم با همین ظرفیت‌های موجود می‌شود میزان ایمنی جاده‌ها و فرهنگ راهنمایی و رانندگی را تحت تأثیر قرارداد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش تربیت انسان‌ها است اما نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در فرایند تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: نگاه‌ها باید جامع باشد لذا افراد باید در رابطه با انواع ارتباط ازجمله ارتباط باخدا، خلق و خود باید قوی باشند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: معتقدم هرکسی که از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شود باید به مراتبی از مهارت‌های ‌پایه‌ای دست پایدار کند. لذا در این راستا تلاش می‌کنیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

در این دیدار موضوع فرهنگ‌سازی ایمنی در جامعه، راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای، ضرورت تغییر رفتار و ... ازجمله موضوعاتی بود که مطرح شد و بر نقش مهم آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی با موضوع ترافیک و رانندگی ایمن تأکید شد.

گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی و ... به‌عنوان انتظارات از آموزش‌وپرورش در این دیدار مطرح شد.

منبع: مهر

کد خبر 116956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha