کد خبر 119687
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
زمزمه های جدایی نیسان از رنو

حالا كه كارلوس گوسن مدیر عامل سابق اتحاد رنو-نیسان یك متهم بین المللی به حساب می آید اما آزادانه سفر می كند، نیسان هم دلی چركین پیدا كرده و دیگر علاقه ای به ادامه پیوند با رنو ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، فایننشال تایمز اولین رسانه ای بود كه خبر از زمزمه های جدایی نیسان از رنو را منتشر كرد. حالا نیسان می خواهد در همه زمینه ها، از مهندسی گرفته تا ساخت و ساز از رنو جدا شود. هر چند كه خود نیسان رسماً اظهار نظر نمی كند.

منابعی از داخل خود دو شركت می گویند كه روابط بین دو شركت «مسموم» بود با خروج كارلوس گوسن از مدیریت ارشد این اتحاد در سال 2018 بدتر شد و حالا با فرار وی به لبنان به وخامت گراییده است.

حتی تغییرات در مدیریت ارشد هر دو خودروساز، به بهتر شدن اوضاع هم كمكی نكرده است. هر چقدر تلاش به عمل آمد تا با تعریف پروژه های جدید، خونی تازه به این اتحاد در حال احتضار تزریق شود، نشد كه نشد.

 

نیسان

 

گسسته شدن این پیوند به معنی آن نیست كه نیسان تنها می ماند و تنها ادامه می دهد. در عرصه صنعت خودرو، دوام و قوام پیوندها بسته به شرایط دارد و به احتمال زیاد نیسان راهی نو را در پیش می گیرد. اما به هر حال مانند گسستگی هر پیوندی، هر دو شركت با زیان ها و مشكلاتی مواجه می شوند كه حل و فصل و التیام آن به زمان نیاز دارد. هر دو شركت عملیات مشترك خرید داشتند برای مثال نیسان برای تولید خودرو برقی آریای خود، از پلتفرم مشترك با رنو استفاده كرده است.

رئیس هیئت مدیره رنو، ژان فلیپ سنارد در خصوص پیوند رنو با نیسان در مصاحبه با روزنامه بلژیكی لكو L’Echo به شوخی می گوید: اتحاد رنو با شریك ژاپنی اش «قوی، محكم و است و همه چیز عالی است فقط یك اشكال وجود دارد كه [این اتحاد] مرده است.»

ارزش سهام رنو هم به پایین ترین رقم 6 سال گذشته رسیده و حالا كه فردی با اقتدار كارلوس گوسن وجود ندارد كه این افتضاح را جمع كند، به نفع رنو هم خواهد بود كه از این پیوند خارج شود.

کد خبر 119687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha