کد خبر 121427
۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کرونا، عادت‌های حمل‌و‌نقل مردم را تغییر داد

پرشین خودرو: ویروس كرونا باعث شده كه مردم در مورد استفاده از تاكسی های اینترنتی تجدید نظر كنند. وبسایت cars.com از 3000 نفر در این زمینه نظرسنجی كرده تا ببیند این ویروس عادت های مردم را تغییر داده است یا خیر.

به گزارش پرشین خودرو، نتایج نظرسنجی وبسایت cars.com غیرمنتظره یا تعجب آور نیست. از آن جایی كه مهمترین عامل در قطع گسترش و انتشار ویروس، رعایت فاصله كافی بین انسان ها است تا ویروس امكان انتقال از یك فرد به فرد دیگر را از دست بدهد، طبیعی است كه بسیاری از روابط انسانی و ابزارهای جابه جایی انسان ها هم تحت تأثیر این اجبار قرار می گیرند. تا دیروز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تاكسی های اینترنتی، به شدت مورد حمایت و تبلیغ بود، حالا مردم مجبورند در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاكسی های اینترنتی كه دراصطلاح به آنها ride-hailing می گویند، تجدید نظر كنند.


در این نظرسنجی، 40 درصد پاسخ دهنده ها گفته اند كه از خدمات تاكسی های اینترنتی كمتر استفاده می كنند و 93 درصد گفته اند كه در اوضاع و احوال ترجیح می دهند با خودروهای شخصی خود جابه جا شوند. خوب این نتیجه خیلی دور از انتظار نیست چون مردم از سوار شدن به خودروی غریبه ها پرهیز می كنند مخصوصا كه از میزان پاكیزگی و نظافت آن مطمئن نیستند.

 

تاکسی اینترنتی

 

20 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته اند كه خودروی شخصی ندارند اما حالا كه این اوضاع را می بینند علاقه مند شده اند كه خودروی سواری شخصی خریداری كنند. از این تعداد 33 درصد می گویند ترجیح می دهند كه خودرو را اینترنتی خریداری كنند و حتی 38 درصد از آنها با نقل و انتقال پول به شكل اینترنتی مشكلی ندارند.


از 238 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش نظرسنجی به عمل آمده و مشخص شده فقط 58 درصد از آنها توانایی تحویل خودرو دارند.

تغییر عادت سفرهای درون شهری در بین مردم آثار و عواقبی دارد كه پیامده های آن در آینده نه چندان دور مشخص می شود. در حال حاضر لطمه سنگینی به كسب و كار همه مشاغل وارد آمده كه برآورد میزان آن در فعلا ممكن نیست.

منبع: سایپا

کد خبر 121427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha