نگاهی دیگر به آمیکو آسنا در  ارتفاعات تهران

گروه صنعتی ارس خودرودیزل(آمیکو) به مناسبت 30 سالگی این شرکت، پیکاپ آسنا را برای تست و بررسی بیشتر به ارتفاعات شمال تهران آورد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند سالی از آن روز که آمیکو با پیکاپ آسنا بازار پیکاپ ها را متحول کرد می گذرد و امروز این شرکت توانسته است به سهم مناسبی از بازار این سگمنت دست یابد هر چند که با استقبال مشتریان از این پیکاپ و ورود سایر رقبا به این عرصه کار برای آمیکو سخت تر از گذشته شده است.

آمیکو که در انتهای شهریورماه 30 سالگی این برند را جشن گرفت برنامه ای برای تست پیکاپ آسنا تدارک دید تا بار دیگر حضور خود در این سگمنت را به رخ بکشد.

 

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید



آمیکو آسنا با دو دیفرانسیل و به واسطه فاصله محوری 340 سانتی متری خود می تواند فضایی بزرگ را در اختیار سرنشینان خودرو قرار دهد که برای یک خودرو با قابلیت تردد شهری و مسیرهای سخت و آفرودی یک امتیاز مهم به شمار می رود.

 

آسنا



آسنا با در کنار فضای کافی برای سرنشینان خودرو از فضای بار 182 سانتی متری برخوردا است که برای حمل بار درون شهر یا سفرهای آفرودی می تواند تامین کننده نیازهای مختلفی باشد.

پیکاپ آمیکو آسنا در کنار فضای مناشب کابین و بار، با ظاهر عضلانی و تیپ شبه آمریکایی خود تا امروز توانسته است نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند و در نمایشگاه آفرودی به یک پای ثابت تبدیل شود که این دستاورد مهمی برای آمیکو در نبود رقبای بزرگ در این سگمنت است.

طراحی جلوی آسنا و فاصله کم محور جلو با سپر، زاویه ورود به شیب مناسبی برای آمیکو را ممکن می سازد که این امتیاز برای علاقمندان بیراه نوردی می تواند جذاب باشد.

 

آسنا



در طراحی کابین، آمیکو از یک طراحی ساده با شباهت هایی به هایلوکس برخوردار است.جنس کابین آسنا از مواد پلاستیکی خشک ساخته شده است تا این خودرو بتواند در مسیرهای سخت و آفرودی و در طولانی مدت، مقاومت بیشتری داشته باشد.

در میان داشبورد نمایشگر لمسی 7 اینچی سیستم چندرسانه‌ای قرار دارد که زیر آن کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه مطبوع جانمایی شده‌ است.

صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی ارائه می‌شود که قسمت نارنجی رنگ آن، با بخش نارنجی رنگ چرمی تودری هماهنگی کامل دارد و باعث جذابیت و زیبایی فضای داخل کابین شده است.

فرمان سه شاخه با روکش چرمی، در عین خوش دست بودن، کمی نازک است. نشانگر سرعت و دور موتور آنالوگ پشت آمپر آمیکو نیز با توجه به اندازه بزرگ خودرو، کمی کوچک است و بیش‌تر مناسب خودروهای کوچک شهری است.

 

آسنا



در سمت چپ فرمان روی داشبورد کلیدهای تغییر حالت خودرو از تک دیفرانسیل به دو دیفرانسیل، تنظیم برقی آینه‌های کناری، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها و فعال کردن حالت CNG قرار دارد. با توجه به پهنای زیاد خودرو، در ردیف عقب سه سرنشین به راحتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که به لطف فاصله محور بلند، از فضای پای کافی نیز برخوردار هستند.

آمیکو آسنا از یک پیشرانه پایه گاز سوز 4 سیلندر با حجم دقیق 2378‌ ‌سی‌سی استفاده می‌کند. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است که البته با ایجاد تغییراتی قابلیت دریافت استاندارد آلایندگی یورو6 را نیز دارد.

این پیشرانه که به وسیله میتسوبیشی طراحی شده، قادر است بیشینه قدرت 143 اسب‌بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر را تولید کند و این قدرت و گشتاور را به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته دستی ساخت میتسوبیشی، به محور عقب و یا هر چهار چرخ خودرو (در دو حالت 4H و 4L) منتقل کند.

دیسک و صفحه جعبه دنده برای دوام بیش‌تر با نمونه ساخت شرکت valeo فرانسه که به سفارش شرکت آمیکو برای این خودرو طراحی شده، تعویض شده است. دیفرانسیل خودرو مهندسی معکوس شده دیفرانسیل شورولت سیلورادو است که مجهز به سیستم قفل دیفرانسیل به صورت پیش فرض است که این سیستم در پیمودن مسیرهای سخت کمک شایانی به این خودرو می‌کند و مانع از هرزگردی بی‌جای چرخ‌ها می‌شود.

آسنا با این ویژگی‌ها می‌تواند به بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک پیکاپ با این اندازه رقم بسیار مناسبی است.

 

آسنا



این خودرو با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی میزان 10.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در صورت استفاده از گاز طبیعی، می‌تواند با یک بار شارژ کپسول در جاده مسافت 250 کیلومتر را بدون بار و 200 کیلومتر را در صورت داشتن بار مجاز بپیماید که این میزان برای مسیرهای شهری به 160 کیلومتر کاهش می‌یابد.

مخزن CNG این خودرو از نسل دوم مخازن گاز طبیعی است که آلیاژ آن ترکیب فلز و کامپوزیت است که به صورت طولی روی شاسی خودرو نصب شده تا از فضای بار کاسته نشود و در صورت وارد شدن ضربه نیز، در ایمن‌ترین نقطه خودرو قرار داشته باشد.

آمیکو برای پیکاپ دوکابین آسنا، امکانات ایمنی مانند دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS و EBD و سیستم ایموبلایزر را تعبیه کرده است. همچنین آسنا دارای امکانات رفاهی مانند چهار شیشه برقی، آینه‌های کناری برقی، روشن شدن خودکار چراغ‌ها و چراغ‌های LED روشنایی در روز، جای عینک برای راننده، صندلی‌ها با روکش چرم مصنوعی و قابلیت تنظیم در هشت جهت برای راننده، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی هفت اینچی و درگاه USB، رهیاب ماهواره‌ای مجهز به نقشه راه‌ها، خروجی برق 12 ولت، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان با روکش چرمی و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و قابلیت تغییر الکترونیکی سیستم انتقال قدرت است.

کد خبر 132519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha