تعهدات معوق ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه رسیده است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار تعهد معوق داشتیم که امروز این عدد به ۱۵ هزار تعهد کاهش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر و با اشاره به عرضه خودروی تارا، از رونمایی نمونه اولیه محصول جدید و کراس اوور ایران خودرو در شهریور ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: تمرکز اصلی ایران خودرو در تعامل با خودروسازان خارجی، محصول محور نبوده، بلکه دانش و تکنولوژی محور است.

وی با اشاره به طرح تولید موتور سه استوانه ایران خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر، مراحل توسعه موتور یک لیتری و ۱.۳ لیتری این خانواده در حال اجراست. هم چنین آزمون‌های احتراقی نسخه پرخوران (توربوشارژ) این خانواده موتور، ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این خانواده یک موتور نیز با فن‌آوری تزریق مستقیم سوخت (GDI)، وجود دارد که توان و گشتاور آن از موتور پرخوران EF۷ نیز بالاتر و مصرف سوخت آن حدود پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موتور تا مرحله صنعتی سازی حدود ۱۸ ماه زمان لازم دارد.

به گفته مقیمی، در سال ۱۴۰۲ موتورهای فعلی قادر به عبور از استانداردهای مصرف سوخت نخواهند بود، به همین دلیل توسعه تمام موتورهای فعلی و این خانواده موتور سه استوانه در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است.

کد خبر 133570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha