آمیکو 5.2؛ رقیب سرسخت بزرگان

آمیکو 5.2 تن یکی از کامیونت های تولید داخل است که توانایی رقابت با بزرگان در این رده را دارد و این روزها به دلیل افزایش قیمت کامیونت هایی نظیر ایسوزو با استقبال بیشتری مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محصولات آمیکو به دلیل جان سخت بودن و طول عمر بالا از محبوبترین خودروهای حوزه کار و تجاری محسوب می شود از همین رو کامیونت 5.2 تن آمیکو نیز در ماه های گذشته توانسته است که نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

همچنین بخوانید: بهترین کامیون جهان در سال ۲۰۲۴

هر چند بخشی از این استقبال مرهون افزایش قیمت شدید و افسارگسیخته محصولات ایسوزو و جک و.... است اما از انصاف به دور است که تمام این موفقیت را به پای جای خالی رقیبان و قیمت بالای آن بنویسیم.

به طور قطع توان حمل بار بیش از ظرفیت اسمی و در دسترس بودن قطعات از دلایل اصلی استقبال از آمیکو 5.2 است اما این تنها مزیت های کامیونت 5.2 تن آمیکو نیست.

آمیکو 5.2



شبکه نمایندگی های مجاز مناسب و مصرف سوخت و اصطحلاک کم را نیز باید از دلایل محبوبیت آمیکو 5.2 تن عنوان کرد.

به جز این موارد می توان به کاربری های تخصصی آمیکو ویژه این محصول نیز اشاره کرد که بازار اصناف سیار را هدف گذاری کرده است.

آمیکو 5.2 تن مجهز به یک موتور 2771 سی‌سی 4 سیلندر است که می‌تواند تا 90 اسب‌ بخار نیرو تولید کند. در خودروهای تجاری اسب‌های بخار در اولویت‌های بعدی است چرا که میزان گشتاور 220 نیوتن‌متری این خودرو است که بیش‌تر به چشم اهل فن می‌آید.

آمیکو 5.2 در 100 کیلومتر حدود 12 لیتر سوخت مصرف می‌کند و از این نظر جزو کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار به حساب می‌آید. ضمن این‌که به دلیل کالیبراسیون مناسب سیستم سوخت‌رسانی با کیفیت گازوئیل عرضه شده در کشور، هم‌چون رقیبان خارجی نیازی به تعویض سوزن‌های انژکتور بعد از هر 150 هزار کیلومتر با هزینه‌های گزاف ندارد.

عدد 5.2، اشاره به وزن مجاز این کامیونت دارد که 5200 کیلو یا 5.2 تن می‌باشد، وزن خالص این کامیونت بدون اتاق بار، 1800 کیلوست و با نصب یک اتاق بار متداول، وزن کامیونت آمیکو M5.2 به حدود 2.2 تن می‌رسد که وزن بار قابل حمل را به 3 تن می‌رساند. این میزان از حجم بار، به عنوان یک نکته مثبت در مقایسه با سایر رقیبان مطرح می‌شود.

کامیون آمیکو 5.2



البته باید تاکید کنیم که در واقعیت بسیار بیشتر از این اعداد در این خودرو بار زده می شود که به لطف شاسی مستحکم این کامیونت مقدور شده است چرا که استحکام شاسی در آمیکو بین همه محصولات این شرکت موروثی است.

استاندارد آلایندگی برای کامیونت آمیکو M5.2، یورو 2 است و از این نظر می‌توان گفت که پیشرانه به کیفیت سوخت حساس نیست. گیربکس خودرو شش دنده با ترکیب 5 دنده جلو و یک دنده عقب بوده و به صورت مکانیکی سنکرونیزه شده است.

رادیو پخش CD، و کولر به همراه سیستم تهویه سقفی، عمده امکانات این خودرو تجاری را تشکیل می‌دهند.


کامیونت هایی با کابین سفید، مجهز به شیشه بالابر دستی است و کامیونت هایی با کابین زرد، مجهز به شیشه بالابر برقی هستند.

ترمز موتور یا همان خفه کن موتور که از استفاده مکرر ترمز جلوگیری می کند نیز در این خودرو نصب شده است و همچنین ترمز بکار رفته روی چرخ های آمیکو از نوع ABS است.

در مجموع می توان گفت به لطف امکانات و قابلیت های آمیکو 5.2 تن، این محصول به عنوان خودروی ویژه پخش شهری مورد توجه شرکت های بزرگ قرار دارد ضمن اینکه از بازار کارکرده مناسبی نیز برخوردار است.

کد خبر 134372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha