تجربه رانندگی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی تیگو 7 پرو

تیگو7 پرو به عنوان جدیدترین محصول مدیران خودرو و نسخه جدید تیگو7 به زودی با طیف متنوعی از امکانات ایمنی و رفاهی وارد بازار می‌شود اما مشخصات فنی تیگو7پرو چیست و با چه قیمتی وارد بازار می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اولین بار در سال 1396 بود که مدیران خودرو کراس اوور نیمه لوکس تیگو7 را با هدف جذب مشتریان جدید از این سگمنت معرفی کرد و مهمترین بخش از تبلیغات این خودرو را در سفری 3 روزه به شمال کشور کلید زد.

در آن سال بسیاری به موفقیت تیگو7 در ایران با قیمت 120 میلیون تومانی اعتقادی نداشتند و منتظر بودند تا پرونده این خودرو با شکست در بازار، بسته شود.

 

گزارش تصویری تیگو7پرو در پیست آزادی را اینجا ببینید
 

دست تقدیر اما تیگو7 را به خودرویی با بازار مناسب تبدیل کرد که توانست با طراحی اختصاصی خود و امکانات و آپشن های زیاد سهمی در خور از بازار خودرو کسب نماید.

از آن روزها حدود 4 سال می‌گذرد و صنعت خودروی ایران با فراز و نشیب های زیادی در این سال ها مواجه بود تا جایی که شایعاتی مبنی بر قطع همکاری شریک خارجی مدیران خودرو نیز به گوش می‌رسید اما این شرکت توانست از بحران‌های سخت این سال ها سربلند بیرون آید.

مزد خروج از شرایط سخت و آستانه تحمل بالا در برابر مشکلات صنعت خودرو نیز چیزی نبود جز کسب سهم بیشتر از بازار که با معرفی چندین محصول در سال جاری برای مدیران خودرو در حال محقق شدن است.

تیگو8پرو، ایکس22پرو و حالا تیگو7پرو خودروهایی است که مدیران خودرو در سال جاری معرفی کرده است و این لیست تا پایان سال بلندتر نیز خواهد شد.

با این مقدمه سراغ معرفی تیگو7پرو می رویم تا ببینیم این خودرو چه در چنته دارد.

طراحی ظاهری

در میان محصولات جدید مدیران خودرو، تیگو7پرو را باید متحول شده ترین خودروی این شرکت بدانیم چرا که تیگو7پرو با ظاهری کاملا متفاوت عرضه خواهد شد.

در قسمت جلوی تیگو7پرو همان جلوپنجره ماتریسی با چراغ هایی باریک خودنمایی می کند. دو پروژکتور جلو با نوار کرومی از قسمت پایینی سپر جدا شده است که سپر را بزرگتر از آنچه هست نشان می‌دهد.

روی کاپوت نیز دو فرورفتگی طولی طراحی شده است تا علاوه بر زیبایی ظاهری، آیرودینامیک بالاتری برای خودرو فراهم کند.

 

تیگو7پرو



در کنار خودرو هم از خطوط طولی در کمترین حالت ممکن استفاده شده است و همین امر ظاهر خودرو از نمای جانبی را عضلانی تر نشان می دهد همچنین سقف پانورامیک تیگو7پرو به وسیله یک ردیف شیشه از قسمت پایین اتاق جدا شده است که تا انتهای خودرو و درب صندوق عقب ادامه دارد.

در عقب خودرو نیز طراحی چراغ ها کاملا تغییر کرده است و چراغ های عقب به هم متصل شده است.

روی سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز استیل قرار دارد که جنبه تزئینی دارد.

طراحی داخلی

در کابین خودرو تیگو7پرو نیز همه چیز تغییر کرده و حالت لوکس و مدرن تری به خود گرفته است.

داشپورد ترکیبی از چرم و پلاستیک نرم با کیفیت دارد و تقریبا حس یک خودروی لوکس را به راننده منتقل می کند.دریچه های سیستم تهویه با قابی از پلاستیک براق در میان ترکیبی از چرم دوزی قرمز و مشکی قرار دارد که کابین را اسپرت تر کرده است.

 

تیگو7پرو



مانیتور بزرگ در میان داشبورد و پشت آمپر دیجیتال خودرو در کنار دکمه های لمسی توانسته است ظاهر مدرن تری به کابین خودرو ببخشد همچنین در تیگو7پرو دیگر خبری از اهرم های دایره ای و برجسته نیست و بیشتر دکمه های کنترلی به صورت لمسی جانمایی شده است.

در کنسول میانی نیز شیفتر دنده جدید تیگو7 پرو در کنار شارژر وایرلس قرار دارد.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی تیگو7پرو

در تیگو 7 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده شده است که توان خروجی 155 اسب بخار و بیشینه گشتاور 230 نیوتن متری را در اختیار کاربر قرار می دهد. در تیگو7پرو به جای استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته برای این خودرو نصب شده که پیش از این در آریزو 6 و آریزو 5 فیس لیفت هم استفاده شده است.

 

تیگو7پرو



در تیگو 7 پرو نیز همچون سایر محصولات مدیران خودرو شاهد طیف متنوعی از امکانات هستیم که از میان آنها می توان به شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و دوربین دید 360 اشاره کرد.

تجربه رانندگی با تیگو7پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی

در همین ابتدا باید بگوییم که تست تیگو7 را با هدف تحت فشار قرار دادن در پیست آغاز کردیم پس لازم بود تا سیستم کنترل پایداری خودرو خاموش باشد با این وجود و در حالی که با سرعت بالای 100 کیلومتر و esp خاموش وارد پیچ می شدیم، تیگو7 پایداری مناسبی از خود نشان می‌داد و تمایلی به خروج از اختیار راننده در آن دیده نمی‌شد.

هر چند در پیست آزادی فضای مناسبی و مستقیم طولانی برای تست شتاب خودرو وجود ندارد اما به لطف گیربکس 9 سرعته و ورود زودهنگام توربو به مدار، تیگو7پرو می تواند شتاب مناسبی در زمان کوتاه بگیرد که این نقطه قوتی برای این محصول جدید مدیران خودرو محسوب می شود همچنین در گیربکس جدید خبری از سر و صدای گیربکس دوکلاچه تیگو7 نخواهید بود.

 

تیگو7پرو



در مجموع آنچه از چند دقیقه رانندگی با تیگو7پرو دستگیرمان شد این است که تیگو7پرو با رفع عیوب تیگو7 و با ظاهری مدرن و لوکس تر می تواند خودرویی سریع با سواری نرم و راحت تر در خیابان و جاده های ناهموار ایران باشد چرا که هم امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می دهد هم به لطف فاصله محوری بیشتر از تیگو7، فضای بزرگتری برای سرنشینان عقب فراهم می کند.

در نهایت باید گف که مدیران خودرو، تیگو7پرو را با هدف رقابت و جانشینی خودروهایی نظیر هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و KMC K7 به بازار عرضه می کند که با توجه به نبود خودروهای صفر کیلومتر وارداتی می تواند اقدام هوشمندانه ای باشد اما آنچه در این میان بسیار مهم خواهد بود قیمتی است که برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد.

هر چند مدیران خودرو قیمت تیگو7پرو را رسما اعلام نکرده است اما با توجه به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر می توان حدس زد که باید منتظر قیمتی در بازه یک میلیارد و سیصد تا یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان باشیم.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 135713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha