اعلام مشخصات فنی رسمی تیگارد X35 هم‌زمان با رونمایی

سرانجام پس از مدت ها حرف و حدیث و انتشار تصاویر حمل از کراس اوور بایک X35 در ایران، این کراس اوور با نام تیگارد X35 رسما رونمایی و مشخصات فنی آن اعلم شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در همین ابتدا بد نیست نکته ای را در خصوص نام نیگارد و معنی آن روشن کنیم چرا که احتمالا سوال بسیاری از کاربران همین معنی نام تیگارد باشد.

تصاویر تیگارد ایکس35 را اینجا ببینید

بهزاد چریک مدیرعامل سانیار موتور پارسیان در خصوص معنی نام تیگارد و چرایی انتخاب نام تیگارد برای محصولات این شرکت می‌گوید: این نام با ترکیب ببر و پلنگ یعنی لغات انگلیسی Tiger و Leopard شکل گرفته است تا با استفاده از شهرت و چابکی این دو گربه‌سان بزرگ، چالاکی و سرعت خودروهای تیگارد را به مشتریان منتقل کنیم.

 

چهارده چریک مدیرعامل سانیار موتور پارسیان



در خصوص شرکت سانیار موتور پارسیان هم باید بگوییم که این شرکت جدید از همکاری و جوینت وینچر ساینو چین و دیارخودرو متولد شده است.

خوشبختانه سرمایه گذاری مستقیم برند چینی در این شرکت می‌تواند یک خبر خوب برای صنعت خودرو باشد چرا که این اطمینان را ایجاد می‌کند ادامه فعالیت تیگار از شانس بالاتری برخوردار است به خصوص با سابقه ای که از شرکت دیار خودرو در صنعت خودروی کشور ثبت شده است.

تولید خودروهای تیگارد نیز طبق معمول سال های گذشته به صورت CKD آغاز شده است و داخلی سازی و انتقال دانش فنی قرار است در ادامه کار شکل بگیرد.

 

تیگارد



در ادامه معرفی خودروهای 1.5 لیتری توربو شارژ در بازار خودرو کشور، تیگارد X35 هم با همین پیشرانه آشنا رونمایی شد که می تواند 147 اسب بخار توان را با گشتاور 210 نیوتن متری در اختیار راننده قرار دهد. این میزان نیرو به وسیله یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود.

 

تیگارد ایکس35



مصرف ترکیبی 7.4 و وزن 1330 کیلوگرمی خودرو با توجه به سایر مشخصات فنی از تیگارد بر روی کاغذ یک کراس اوور کامپکت نسبتا سریع ساخته است.

تیگارد ایکس35 در طراحی ظاهری با خودروهایی که جدیدا به بازار معرفی شده است متفاوت است و خبری از چراغ های باریک جلو و جلوپنجره های یک تکه نیست.

دو چراغ بزرگ به وسیله یک نوار کرومی رنگ از هم جدا شده است همچنین جلوپنجره مشکی تیگارد ایکس35 هم در یک قاب کرومی قرار گرفته و یک حاشیه باریک بین جلوپنجره و درب کاپوت ایجاد کرده که جایگاه نشان تیگارد است.

 

تیگارد ایکس35



در عقب تیگار اما یک نکته جالب وجود دارد که شباهت چراغ های آن به خانواده پژو به خصوص پژو 2008 است.چراغ های عقب تیگارد ایکس35 هم مانند چراغ های جلو توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده است که نشان تیگارد در میان آن قرار دارد.

خوشبختانه در تیگارد ایکس35 خبری از خروجی اگزوز نمایشی وجود ندارد که می تواند امتیاز مثبتی برای این خودرو باشد.

 

تیگارد ایکس35



در داخل کابین تیگارد ایکس35 هم خوشبختانه با متریال با کیفیتی نسبت به سایر رقبا مواجه هستیم که کاملا به چشم می آید ضمن اینکه طراحی و چیدمان ساده اما جدابی نیز دارد.

صفحه کیلومتر دیجیتالی، فرمان دی‌کات و مونیتور 8 اینچی در ترکیب با کمترین استفاده از کلیدهای فیزیکی فضای ساده اما دلنشینی ایجاد کرده است.

 

تیگارد ایکس35



در میان داشبورد هم کلیدهای کنترلی سیستم تهویه با یک طراحی خاص جانمایی شده است که دسترسی به آن برای هر دو سرنشین مناسب است.

نکته منفی که در کابین تیگارد می توان به آن اشاره کرد عدم وجود دریچه تهویه برای سرنشینان عقب است که انتظار می رود در خودروهای این بازه قیمتی بخشی از حداقل ها باشد اما نکته مثبت تیگارد ایکس35 به جز متریال باکیفیت داشبورد و کابین و روکش صندلی های پارچه ای چرمی خوش دوخت، فضای جادار و فراتر از انتظار این خودرو برای سرنشینان است.

 

تیگارد ایکس35



دیگر نکته مثبت تیگارد X35 سانروف این خودرو است که در هیچ کدام از رقبای این خودرو وجود ندارد و در بازار ایران می تواند یک امتیاز بزرگ برای تیگارد ایکس35 باشد.

فضای جادار و بزرگ تیگارد هم مرهون فاصله 2570 بین دو محور خودرو است همچنین تیگارد X35 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4325، 1830 و 1640 میلی متر است.

از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو باید به 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها، کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش و سنسور و دوربین دید عقب اشاره کرد.

تیگارد X35 سانیار موتور به نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، کلید استارت استاپ موتور، غربیلک فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سانروف پانوراما، چراغ های LED، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی تجهیز شده است.

 

تیگارد ایکس35



تیگارد ایکس35 بنابراعلام مدیرعامل سانیار موتور قرار است با یک قیمت رقابتی عرضه شود که بر اساس شنیده ها در بازه 700 میلیون تومان خواهد بود. تیگارد ایکس35 قرار است با خودروهایی نظیر ام وی ام ایکس 22 پرو مدیران خودرو، هایما S5 ایران خودرو، فردا FMC SX5 و جک اس3 رقابت کند.

با توجه به اینکه تیگارد ایکس35 در تابستان عرضه خواهد شد و در نظر داشتن نوسانات شدید نرخ ارز در کشور باید تا زمان عرضه رسمی این خودرو منتظر قیمت نهایی تیگارد X35 باشیم.

کد خبر 137674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha