کاهش 12 درصدی ارزش سهام تسلا در پی نگرانی از خرید توییتر

با وجود اینکه تسلا در معامله توییتر درگیر نیست و توییتر جزو دارایی های تسلا نمی‌شود با این حال نگرانی‌ها بابت منبع تامین 44 میلیارد دلارموجب شد ارزش هر سهم تسلا 12.2 درصد افت پیدا کند.

به گزارش پرشین خودرو، دانیل آیوس از تحلیل گران ودبوش می گوید چگونگی تأمین نقدینگی و کاهش تمرکز حواس ایلان ماسک بر سهام شرکت خودروسازی تسلا سایه خواهد انداخت و «فستیوالی از بازار خرسی به نام این برند» به راه خواهد افتاد.

به طور طبیعی تسلا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

به یقین افت ارزش سهام تسلا روی سهام شرکت های مرتبط با فناوری ها آثار سوء خواهد داشت، شاهد آن افت ارزش نسدک به پایین ترین حد خود از دسامبر 2020 در روز سه شنبه بوده است و دلیل آن این است که سرمایه گذاران هم نگران کُند شدن رشد جهانی و افزایش شدید نرخ های از سوی فدرال ریزرو خواهند بود.

ارزش سهام خود توییتر هم روز سه شنبه با 3.9 درصد افت مواجه شد و به 49.68 دلار رسید حتی با این که خود ماسک اعلام کرده بود که آن را به قیمت 54.20 می خرد. اما اکثریت ثروت 239 میلیارد دلاری ماسک از تسلا ناشی می شود و سقوط آزاد ارزش آن می تواند ماسک را از این کار خود منصرف کند.

اد مویا تحلیل گر ارشد بازار از مؤسسه OANDA می گوید: «اگر سقوط آزاد ارزش تسلا ادامه پیدا کند، امکان سرمایه گذاری ماسک را به خطر خواهد انداخت.»

ایلان ماسک یک بار هم 12.5 میلیارد دلار وام به خاطر داشتن سهام تسلا بهره جسته است که معادل نیمی از اعتباری است که از داشتن سهام در تسلا به او تعلق گرفته است.

دیوید کرش استاد دانشگاه مریلند که تمرکز تحقیقاتش روی نوآوری و کارآفرینی است می گوید سرمایه گذاران به تدریج نگران آثار وام هایی می شوند که ماسک گرفته است که در اصطلاح به آن «آبشار اخطار کسری سرمایه» می گویند.

منبع: رویترز

کد خبر 137751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha