50 درصد کیفیت خودرو در طراحی محصول عملی می شود

معاون صنایع حمل‌ و نقل وزارت صمت با اشاره به اینکه 50 درصد کیفیت خودرو در طراحی خودرو شکل می گیرد ، به برخی ارزیابی نادرست در حوزه کیفیت خودرو پرداخت و تاکید کرد : کیفیت نه در چارچوب کارخانه های خودروسازی بلکه در بستر اجتماع شکل می گیرد و به هر میزان سطح استانداردهای اجتماعی بالاتر برود می توان وارد سطح بالاتری ازکیفیت در صنعت خودرو شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، منوچهر منطقی امروز در مراسم رونمایی از مراکز جدید آزمون صنعت خودرو و مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو اظهار داشت : کیفیت دارای بستر اجتماعی است و اگر نسبت به این موضوع توجه نشود نمی توان به سطوح بالاتری از کیفیت دست یافت.

وی همچنین با اشاره به سهم طراحی در سطح کیفی خودروها افزود : در طراحی هر محصول جدید ابتدا باید سطوح کیفی محصول را مشخص کرد اینکه قرار است 60 ، 70 یا 90 درصد مشتریان راضی باشند مسلما در طراحی محصول و سطوح کیفی آن بسیار حائز اهمیت است .

وی در عین حال تاکید کرد : کیفیت در کل زنجیره ارزش اتفاق می افتد و بخشی از آن در قطعه سازی و بخشی نیز در خدمات پس از فروش عملی شده و همگی اینها در کنار هم می توانند کیفیت در سطح عالی را رقم بزنند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت : اگر امروز مطرح می شود که خودروسازان ژاپنی بهترین کیفیت محصول را دارند این به جهت عواملی چون سیستم اجتماعی کیفیت مدار و همچنین تلاش کل زنجیره ارزش بر روی کیفیت است تا سطحی از محصول را در دنیا عرضه کنند که از نظر کیفیت سطح بالاتری داشته باشد .

منطقی همچنین با بیان اینکه توسعه کیفیت در طراحی و زنجیره ارزش نیازمند برخی زیرساخت ها و تجهیزات است ، خاطر نشان کرد : وجود نقص های در زنجیره های آزمایشگاهی از کمبودهایی دستیابی به کیفیت در تولید است و باید این نواقص در اجرای استانداردها ، طراحی محصول و تجهیزات کیفی در حوزه قطعه سازی بررسی شود.

وی در ادامه بر لزوم تمرکز بر بخش خصوصی برای تجهیز مراکز تست و آزمایشگاهی اشاره و تصریح کرد : در واقع سیستم کیفیت یک زیست بوم است که در زیست بوم پلیس راهنمایی و رانندگی ،سازمان استاندارد ، خودروسازان و مجموع های دانشگاهی همگی نقش دارند و اگر در جایی کیفیت نقص دارد این مساله به بخشی از این زیست بوم بر می گردد بنابراین امروز وزارت صنعت به کیفیت خودرو به نوعی زیست بوم نگاه می کند و باید نقش تمام بازیگران را در این زیست بوم در نظر گرفت و چنانچه تمام بازیگران نقش خوبی را ایفا کنند شاهد جهش کیفی در این صنعت خودروسازی خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیستم ها و استانداردهای بین المللی در صنعت خودروسازی گفت : با یک کار فشرده و زیست بوم به طور قطع ظرف مدت یکی دو سال شاهد کیفیتی در صنعت خودرو خواهیم بود که با ورود خودرو خارجی مشتری های ایرانی به لحاظ کیفیت ، قیمت و تنوع محصولات داخلی را انتخاب خواهند کرد بنابراین امید است از امسال شاهد اجرای چنین رویه ای در سطح خودروسازی و قطعه سازی کشور باشیم.

معاون وزیر صمت در پایان با توجه به نقش مهم زنجیره تامین در سطح کیفی خودروها اظهار داشت : تمامی قطعه سازان بدون شک با الزام ها و سیستم های کیفی و فرایندی از استانداردها می توانند سطح بالایی از کیفیت در خودروسازی را عملی کنند.

 

کد خبر 137924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha