قول ویژه وزیر صمت در مورد خودرو محقق می شود؟ / بازار کشور نیازمند ورود 1 میلیون خودرو است!

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص قول ویژه وزیر صمت در خصوص افزایش تولید خودرو در سال جاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع تولید خودرو وافزایش تقاضا نسبت به تولید، وزیر صمت قول داد تا پایان سال خودروسازان داخلی یک میلیون و 500 هزار خودرو تولید کنند.

بهزاد رحیمی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تاکید بر اینکه قول های ویژه ای که وزیر صمت در خصوص خودرو در سال جاری داده بود، محقق می شود، گفت: قول دیگرِ وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش خودروهای کف پارکینگ های خودروسازان بود، که این امر در حال انجام است و از 150 هزار به زیر 40 هزار خودرو رسیده و کاهشی بیش از 50 درصد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی در ارتباط با جایگزینی خودروهایی نظیر سمند و تیبا که توقف تولید داشته اند، اظهار داشت: خودروسازی های سایپا و ایران خودرو ممکن است از خودروهای مناسب برای جایگزین کردن توقف تولیدها رونمایی نکرده باشند اما خوشبختانه در همان بازه های قیمتی تیبا و سمند خودروهایی مناسب، با تغییرات جزیی درآپشن‌ها وجود داردکه به زودی رونمایی می‌شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از گفت و گوی خود با بیان اینکه معتقدیم ورود خودروها به بورس علاوه بر شفاف سازی قیمت ها، به کشف قیمت واقعی خودرو نیز کمک شایانی می کند، متذکر شد:در بورس، خریدار و مصرف کننده و عرضه کننده واقعی خودرو مشخص تر است. البته شرایط مناسبی هم باید برای ورود به بورس فراهم شود. ورود خودرو به بورس مانند سایر کالاها نیست و باید بستر مناسبی از قبل فراهم شده باشد.

رحیمی در ادامه بیان کرد: در بورس، خریدار باید کاملاً شناسایی شود و برای نقل و انتقال خودروها محدودیت هایی در این رابطه ایجاد کنند. مشکلات حاشیه ای که امکان دارد در بورس پیش بیاید مسلماً با شناخت مصرف کننده واقعی از بین خواهد رفت.

نماینده مردم سقز و بانه، واردات خودرو را نیز کمک به خودروسازان داخلی دانست و اینکه این شرایط، با رقابتی که ایجاد می کند به نفع مصرف کننده و خودرو ساز داخلی است.

وی با بیان اینکه هدف از واردات خودرو تامین هرچه سریعتر نیازمندی های مصرف کنندگان است، گفت: هدف از واردات خودرو، وارد کردن خودروهای لوکس اقتصادی نیست بلکه باید به بازار داخلی خودرو هایی وارد کنیم که بتوانیم نیازهای قشر اکثریتی را تامین کنیم.

 

بهزاد رحیمی


رحیمی ادامه داد: ما می توانیم از خودروسازان معروفی مثل خودروسازان کره ای واردات داشته باشیم و در خودروسازی های معروف دنیا قطعاً برای قشر زیادی از جامعه ما، خودرو های مناسب یافت می شود.

عضو هیات رِییسه ی کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به اینکه خودروهایی که کمتر از 10 هزار دلار هستند از استانداردسازی مناسب بهره میبرند یا خیر، گفت: قطعاً ما درکشورمان استانداردهای ۸۵گانه را داریم که به آنها توجه خاص می شود. استاندارد سازی با قیمت خودرو در ارتباط مستقیم نیست، بلکه قیمت خودرو در بخش آپشن و ارتقاِ قابلیت های آن می تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم کردستان درخانه ملت، با اشاره به اینکه در دوره های قبل خودرو تندر90 که از اروپا آمد استاندارد های روز دنیا را پوشش می داد، افزود: برخی خودروها نظیر تندر 90، از آپشن های بالایی برخوردار نبود اما مردم برای خرید آن علاقمند بودند چون موارد استاندارد در آن رعایت شده بود.

وی در پایان با بیان اینکه واردات خودرو در سال جاری به 100 هزار دستگاه هم نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: بازار ما نیازمند واردات بیش از یک میلیون خودرو است که امیدواریم به زودی این امر نیز محقق شود./

 

خبرنگار: رقیه فرخی

کد خبر 138836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha