باغداران حرفه ای هنگام خرید نهال گردو به چه فاکتورهایی توجه می کنند؟

انتخاب نهال گردوی سازگار در هر باغ و بوستانی متفاوت است. بنابراین شما باید در هر منطقه ای که قرار دارید؛ نهال گردوی مناسب با شرایط فعلی خود را خریداری نموده و سپس اقدام به پرورش آنها نمایید.

به گزارش پرشین خودرو، لازمه ی انتخاب نهال گردوی سازگار در باغ؛ توجه به فاکتورهای مهم و تاثیرگذار میباشد. که به این ترتیب درختان بتوانند با سازگاری پذیری در منطقه؛ بیشترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در خرید نهال گردو تضمینی را با یکدیگر بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.


اهمیت کاشت و پرورش درختان گردو

باغداری و کشاورزی از گذشته تا کنون یکی از مهم ترین مشاغل تاثیرگذار در زندگی انسان ها به حساب میایند. هریک از باغداران و کشاوزران براساس شرایط آب وهوایی و اقلیمی در منطقه و همچنین افزایش باردهی درختان؛ اقدام به کاشت و پرورش نهال و بذر نموده اند. محصول دهی درختان؛ روش متداول درآمدزایی از باغ به حساب میاید. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نهال؛ شناسایی و خرید رقمی میباشد که در باغ بالاترین سودآوری را برای ما به همراه دارد. نهال گردو یکی از بهترین ارقام نهال میوه است. که علاوه بر کاشت آسان و نیاز به نگهداری کمتر؛ بیشترین بارآوری و محصول دهی سالیانه را برای شما به ارمغان میاورد. میوه گردو سرشار از خاصیت بوده و در مصارف تازه خوری؛ اجیل؛ غذا و یا به صورت روغن و حتی به عنوان ماده اولیه تولید مواد آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر اندام‌های این درخت شگفت انگیز نیز قابلیت درآمدزایی و سودآوری را دارد. از جمله برگ‌ها؛ چوب تنه؛ پوسته سبز رنگ و چوبی و...

با انتخاب بهترین نهال گردو که بالاترین محصول دهی باکیفیت را برای شما به همراه دارد؛ این درختان بیشترین سوددهی را برای شما به ارمغان خواهند داشت.

 

عکس نهال گردو

 

مهم ترین فاکتورها در انتخاب بهترین نهال گردو از نگاه باغداران حرفه ای چیست؟

انتخاب انواع بهترین نهال گردو؛ با توجه شرایط آب وهوایی و اقلیمی؛ میزان بارندگی؛ رطوبت و خشکی؛ شیب زمین و ارتفاع از سطح دریا؛ حداقل و حداکثر دمای منطقه را مورد بررسی قرار داده و با ویژگی‌های نهال گردو مقایسه نمایید. نهالی را که بیشترین سازگاری با منطقه و باغ شما دارد را انتخاب و در باغتان بکارید. علاوه بر فاکتورهای معرفی شده، میزان باردهی درختان و سن باردهی و عمر اقتصادی؛ مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و قدرت رشد درختان؛ نیاز به رسیدگی و محافظت از سرما و گرما در مناطق مستعد؛ از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید نهال گردو تضمینی به حساب میاید. در ادامه به بررسی فاکتورهای مهم می پردازیم.

 

شرایط آب وهوایی و اقلیمی چه تاثیری در گیرایی درختان خواهد داشت؟

هر شهر و منطقه و باغی دارای اب وهوای خاصی میباشد. که شرایط رشد را  برای ارقام خاصی از درختان فراهم میسازد. برای مثال در صورت کاشت نهال گردو گرمسیری در یک شهر سردسیر؛ بدیهی است که درختان قادر به تحمل سرمای شدید این منطقه نبوده و میسوزند. از طرفی سرمای منطقه باید به گونه ای باشد که نیاز سرمایی درخت را در طول فصل زمستان برطرف نموده و درختان زودتر از خواب زمستانه بیدار نشوند.

ما در نهالستان پالیز نهال گردو مناسب برای کاشت در کلیه مناطق سردسیری؛ گرمسیری؛ معتدل و مرطوب را اصلاح و تولید نموده ایم. با کاشت این ارقام در باغتان ریسک‌های ناشی از سوختن درختان به حداقل میرسد. البته توصیه میکنیم در مناطق بسیار سرد و یا بسیار گرم؛ اقدامات محافظتی برای مراقبت از درختان را به انجام برسانید.

 

بهترین نهال گردو

 

بارندگی برای درختان مفید است یا مضر؟

بارندگی برای درختان مانند یک شمشیر دو لبه عمل میکند. که اگر در زمان مناسب بارندگی وجود داشته باشد. درختان سیراب شده و نیازی به انجام آبیاری وجود ندارد. اما اگر در زمان نامناسب به خصوص در زمان گلدهی و گرده افشانی درختان؛ بارندگی رخ دهد. میتواند با ایجاد اختلال در عملیات گرده افشانی؛ محصول دهی سال درخت را کاهش دهد. مهم ترین دلیل توجه به بارندگی؛ تنظیم ابیاری درختان است. همانطور که میدانید روش‌های متعددی برای عملیات ابیاری وجود دارد. از جمله ابیاری قطره ای؛ غرقابی؛ سطحی و... . در مناطق پرباران نیازی به انجام عملیات آبیاری وجود ندارد. همچینین باید در این مناطق درختانی را بکارید که دیرگل باشند. در مناطق کم باران البته نیاز به آبیاری بیشتر وجود دارد.

 

علل توجه باغداران حرفه ای به رطوبت و خشکی چیست؟

رطوبت و خشکی از آنجایی برای درختان حائز اهمیت است. که اگر با شرایط نگهداری درخت مطابقت نداشته باشد؛ باعث بروز انواع بیماری و آفت در درختان خواهد شد. برخی از درختان به رطوبت دائمی در اطراف ریشه حساسیت دارند. و این مورد باعث ایجاد بیماری‌های قارچی در آنها خواهد شد. برخی دیگر از درختان گردو نیز با وجود خشکی دائمی ضعیف تر شده و مستعد ابتلا به بیماری‌ها و آفات خواهند شد.

 

آیا شیب زمین در انتخاب بهترین نهال گردو تاثیرگذار است؟

بله. شیب زمین اگر در جهت مناسب باشد میتواند خطرات سرمازدگی را تا حدود زیادی کاهش دهد. و یا در زمان باز شدن میوه و جوانه‌ها تاثیرگذار باشد. در مناطق با شیب جنوبی گلدهی درختان سریعتر است. اما این شیب، خطر بروز سرمازدگی در فصل بهار را افزایش میدهد.

 

آیا توجه به فاکتور ارتفاع از سطح دریا در انتخاب انواع بهترین نهال گردو مهم است؟

البته بله. ارتفاع از سطح دریا یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب نهال گردو به حساب میاید. که بی توجهی به آن؛ بدون شک کاهش باردهی و سوختن درختان را برای شما به همراه خواهد داشت. از این رو پیش از احداث باغ گردو از ارتفاع از سطح دریای منطقه خودتان آگاه شده و با توجه به ویژگی‌های نهال گردو که در سایت پالیز قرار دارد. اقدام به خرید نهال گردو تضمینی در باغ نمایید. خوشبختانه با انجام اصلاحات توسط نهالستان پالیز؛ اکثر انواع بهترین نهال گردو دارای ارتفاع بین 0 تا 3000 متر از سطح دریا میباشند. بیش از 90 درصد باغهای کشور حتی در مناطق کوهستانی در این ارتفاع قرار دارند.

 

حداقل و حداکثر دمای منطقه چگونه در انتخاب نهال گردو تاثیر میگذارد؟

 بازه دمایی قابل تحمل توسط ارقام نهال گردو بین 20- تا 30 درجه سانتی گراد میباشد. درختان گردو سردسیری و گرمسیری بیشترین تحمل دمایی را دارند. اما اگر دمای منطقه شما در فصل زمستان و تابستان از این مقادیر بیشتر است. باید علاوه بر خرید نهال گردو سردسیری و گرمسیری؛ اقدامات محافظتی توصیه شده توسط سایت پالیز را به انجام برسانید.

 

مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و قدرت رشد درختان چگونه به خرید بهترین نهال گردو کمک می کند؟

توجه به این فاکتور به خصوص در مناطق مستعد بیماری و آفت؛ کاهش هزینه‌های نگهداری و درمان درختان را برای ما به ارمغان میاورد. لازم است بدانید برخی از بیماری‌ها تا سالیان سال در درخت به صورت نهفته باقیمانده و ممکن است به طور کامل از بین نروند. و همواره برروی محصول دهی و کیفیت درختان تاثیرگذار باشند. درختانی که قدرت رشد بالاتری دارند. معمولا دارای عملکرد بهتر و مقاومت بالاتری در برابر این مهمان‌های ناخواسته از خود نشان می دهند.

 

بهترین انواع نهال گردو پیوندی

 

نهالستان پالیز ، مرکز فروش بهترین انواع نهال گردو پیوندی ، در کنار شماست!

انتخاب نهال گردوی سازگار در هر باغ و بوستانی متفاوت است. بنابراین شما باید در هر منطقه ای که قرار دارید؛ نهال گردوی مناسب با شرایط فعلی خود را خریداری نموده و سپس اقدام به پرورش آنها نمایید. در غیر اینصورت ممکن است تنها پس از 3 تا 4 سال؛ نهال گردوی شما به طور کامل بسوزد.

برای آگاهی از نهال‌های گردو مناسب با باغتان؛ شما باغداران محترم می توانید همه روزه و از طریق تماس تلفنی؛ آنلاین و حضوری با متخصصین و باغداران حرفه ای ما در ارتباط باشید.همچنین کارشناسان ما کلیه اطلاعات مربوط به انواع بهترین نهال گردو در سایت پالیز به آدرس https://paliznahal.ir قرار داده اند.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

کد خبر 140093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha