پیکاپ دانگ فنگ ریچ ۶ EV قیمت خورد +جزئیات

دانگ فنگ ریچ ۶ برقی جدیدترین عضو خانواده پرجمعیت دانگ فنگ است. بازار پیکاپ‌های برقی در کشور چین رونق زیادی گرفته و بسیاری از خودروسازان در حال توسعه و عرضه مدل های جدید خود هستند. تازه‌ترین عضو این کلاس خودرویی در چین، دانگ فنگ ریچ ۶ EV است که یک پیکاپ برقی دو کابین شاسی مستقل است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دانگ فنگ ریچ ۶ EV نوع برقی دانگ فنگ ریچ ۶ بنزینی معروف است. نسخه‌های درون سوز این پیکاپ پرطرفدار در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه شده که شامل یک نسخه بنزینی با موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر است که توانایی تولید ۱۵۸ اسب بخار را دارد. نسخه دیگر پیکاپ ریچ نیز از نوع دیزل است که مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو دیزل بوده و توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخاری را دارد.

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

جوینت ونچر ژنگژو و نیسان، دانگ فنگ ریچ را تولید کرده و بزرگترین سهامدار این سرمایه گذاری مشترک نسبتا بزرگ دانگ فنگ موتورز چین است. این جوینت ونچر خودروهایی با برندهای دانگ فنگ و نیسان تولید می‌کند. دانگ فنگ ریچ ۶ بر پایه نسل سوم نیسان ناوارا توسعه داده شده و توسط این سرمایه گذاری مشترک تولید شده است. مانند بسیاری از خودروهای برقی بر روی پیکاپ دانگ فنگ ریچ ۶ نیز از قطعات و تزئینات آبی رنگ به تعداد زیاد استفاده شده است.

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

فضای داخلی دانگ فنگ ریچ ۶ برقی کاربردی بوده و بخش‌های زیادی از پلاستیک تشکیل شده‌اند. فرمان طراحی بزرگی داشته و غربیلک آن به صورت سه شاخه طراحی شده که برای این سبک پیکاپ معمولی است. داشبورد میانی نیز میزبان یک صفحه مالتی مدیای بزرگ و سیستم تهویه مطبوع به همراه دریچه‌های آن است.  

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

دانگ فنگ دو نسخه از Rich ۶ EV را به بازار عرضه کرده که شامل یک نسخه دیفرانسیل عقب با یک موتور برقی است که توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. حداکثر سرعت این نسخه حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و باتری آن تا ۳۵۰ کیلومتر پیمایش مسیر را پشتیبانی می‌کند.  

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

نسخه دیگر این پیکاپ برقی دیفرانسیل عقب باز هم به صورت تک موتوره بوده که توانایی تولید قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر را دارد. حداکثر سرعت این نسخه حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت و برد باتری آن حدود ۴۵۰ کیلومتر است.

از نظر طراحی ظاهری دانگ فنگ ریچ ۶ برقی مانند نسخه بنزینی و دیزلی خود طراحی قابل قبول و مناسبی دارد و اقشار متوسط جامعه را هدف گرفته است. مهمترین شاخصه‌های طراحی ظاهری این پیکاپ استفاده از قطعات تزیینی کروم، چراغ‌های بزرگ و یک تکه و روف ریل‌های سقفی است. همچنین جلوپنجره نیز طراحی بزرگ و یکدستی دارد که با خطوط کرومی بزرگ همراه شده است. داخل این پیکاپ هم طراحی ساده اما کاربردی دارد. فضای کابین یکی از نکات مثبت دانگ فنگ ریچ است که کاملا مناسب ۵ نفر است.  

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

یکی از نکات منفی این پیکاپ محل قرارگیری موتور برقی آن است. موتور بین چرخ‌ها آویزان بوده و سیم‌های ضخیم آن نیز بیرون و در معرض خطر است. البته که این نوع ساخت و ساز ارزان را در بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی ارزان قیمت مشاهده کرده‌ایم، اما به ندرت در پیکاپ‌ها این مورد وجود دارد.

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

موتور بسیار به سمت راست آویزان شده و فشار بیشتری بر سیستم تعلیق فنر برگ قدیمی وارد می‌کند. این مورد به هیچ وجه امن به نظر نمی‌رسد، بنابراین خیلی باید مراقب آن بود و به هیچ وجه نباید با این خودرو به مسیرهای صعب العبور رفت.

پیکاپ دانگ فنگ ریچ 6

قیمت دانگ فنگ ریچ ۶ EV از حدود ۳۹۰۰۰ دلار شروع شده و تا ۴۷۷۰۰ دلار است. این باعث می‌شود که آن را به یک ماشین گران قیمت تبدیل کند به خصوص در مقایسه با نسخه درون سوز که حداکثر قیمت آن ۲۸۲۳۰ دلار است.

کد خبر 142053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha