شناسایی ارواح در قبرستان با سیستم ADAS یک خودرو!

سیستم ADAS خودروی چینی "ارواح سرگردان" را در نزدیکی یک گورستان شناسایی کرد اما اصل داستان چیست؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با افزایش استفاده از سیستم کمک رانندگی ADAS به خصوص در خودروهای چینی، یک اتفاق جالب هم‌زمان با روز پاک‌سازی مقبره در چین رخ داده است.

روز پاک سازی مقبره در چین نسخه‌ای شبیه به آخرین پنجشنبه سال برای ایرانیان است و چینی‌ها در این روز به زیارت قبور اجدادشان می‌روند.

در این روز یک مالک خودرو چینی در حالی که در اطراف گورستانی خلوت در حال رانندگی بود با تعداد زیادی از عابران پیاده و دوچرخه سواران در روی صفحه نمایشگر مواجه شد در حالی که در عالم واقعیت هیچ انسانی در آن اطراف نبود.

سیستم ADAS

با انتشار تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی، شرکت خودروساز بیانیه‌ای کوتاه منتشر و اعلام کرد: این اتفاق یک رویداد ماوراء طبیعی نیست، بلکه ناشی از محدودیت‌ در قابلیت‌های تشخیص سنسورهای سیستم ADAS است.

البته مشکل نمایش ارواح در رابط کاربری این خودرو چیز جدیدی نیست و پیش از این نیز تصویری از یک روح سرگردان در حال دویدن پشت خودرو از سوی مالکان محصولات این شرکت رسانه‌ای شده بود.

سیستم ADAS

در آن زمان Li Auto این مشکل را ناشی از اخلال در کارکرد صحیح دوربین عقب به وسیله قطرات باران عنوان کرد.

این اتفاق واقعا ارتباطی به دنیای ارواح ندارد اما بار دیگر گوشزد می‌کند که هر چند سیستم‌های کمک رانندگی و رانندگی خودران پیشرفت سریعی دارند اما همچنان زمان اتکای صددرصدی به این ویژگی ها فرا نرسیده است.

کد خبر 142245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha