کد خبر 142759
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
هزینه کنسلی و استرداد بلیط استانبول چقدر است ؟

یکی از مسائل و دغدغه های مهمی که گردشگران با آن رو به رو هستند، پرداخت جریمه بابت کنسلی بلیط هواپیما است.

به گزارش پرشین خودرو، استانبول به عنوان یک مقصد پرطرفدار و محبوب در میان گردشگران شناخته می‌شود، در نتیجه روزانه پروازهای زیادی به مقصد استانبول انجام می‌شود که هر گونه تغییر در برنامه پروازها اعم از کنسلی و استرداد یک مسئله طبیعی و رایج از سمت مسافران و شرکت های هواپیمایی است. از این رو ما هم تصمیم گرفتیم تا شما را در این مورد راهنمایی کرده و حق و حقوق مسافران نظیر هزینه کنسلی و استرداد بلیط استانبول را برایتان بیان کنیم، پس همراه ما باشید.

هزینه کنسلی و استرداد بلیط استانبول چقدر است ؟

انواع بلیط هواپیما استانبول

اگر تا به حال بلیط هواپیما خریداری کرده باشید، حتما به انواع بلیط نظیر سیستمی، چارتری و یا لحظه آخری برخورد داشته اید. هر کدام از این بلیط ها با توجه به اینکه از کدام ایرلاین صادر می‌شوند و چه قوانینی دارند، هزینه کنسلی و استرداد بلیط متفاوتی خواهند داشت که ابتدا بهتر است کمی با انواع بلیط هواپیما استانبول آشنا شوید.

بلیط سیستمی: این نوع بلیط ها به طور مستقیم توسط شرکت هواپیمایی از چند ماه جلوتر به فروش می‌رسند. قوانین بلیط سیستمی هواپیما با بلیط چارتری متفاوت است. در خرید بلیط هواپیما سیستمی، قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال، کودکان 2-12 سال و زیر دو سال با توجه به ایرلاین موردنظر فرق دارد. از دیگر مزایای خرید بلیط هواپیما سیستمی می‌توان به امکان استرداد اشاره کرد. شما با توجه به تعداد روزهای باقی تا پرواز می‌توانید با پرداخت جریمه درصدی از قیمت بلیط، بلیط هواپیما خود را کنسل کنید.

بلیط چارتری: بلیط چارتری استانبول نوعی دیگر از بلیط ها هستند که آژانس های گردشگری یا چارترکننده ها، همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را پیش خرید می‌کنند و به مسافران می‌فروشند. قیمت بلیط هواپیما چارتری استانبول با توجه به روزهای هفته و میزان تقاضای مشتریان متغیر است. این نوع بلیط ها دارای نرخ یکسان برای بزگسالان، کودکان و نوزادان هستند. همچنین امکان استرداد آنها نیز تا حد زیادی به ایرلاین هواپیمایی مربوط می‌شود.

هزینه کنسلی و استرداد بلیط استانبول چقدر است ؟

چه عواملی بر جریمه کنسلی بلیط شما می‌گذارند؟

عوامل تاثیرگذار بر جریمه کنسلی بلیط هواپیما استانبول به میزان ساعت و روز باقی مانده به پرواز و کلاس نرخی بستگی دارد. هر ایرلاین داخلی و خارجی با توجه به زمانی که درخواست خود را برای کنسلی و استرداد بلیط اعلام می‌کنید، درصد جریمه های متفاوتی را درنظر دارد. هزینه کنسلی و استرداد بلیط هواپیما با توجه به زمان صدور (12 ظهر سه روز قبل پرواز)، 12 شهر یک روز قبل از پرواز، سه ساعت قبل از پرواز، سه ساعت تا 30 دقیقه قبل از پرواز و 30 دقیقه قبل از پرواز به بعد در پروازهای داخلی تعیین می‌شود.

جریمه کنسلی بلیط هواپیما در صورت تاخیر پرواز

در صورتی که پرواز استانبول شما دارای تاخیر باشد، بستگی به ساعت تاخیر پروازتان می‌توانید بلیط خود با کسر جریمه کنسل کنید. البته اگر تاخیر پرواز بیشتر از ساعت مشخصی (با توجه به ایرلاین باشد)، این امکان برایتان فراهم که بدون کسر جریمه کنسلی بلیط خود را استرداد کنید.

چگونه بلیط هواپیما استانبول را کنسل کنیم؟

کنسلی بلیط هواپیما استانبول به دو صورت اینترنتی و تلفنی انجام می‌شود. برای کنسلی اینترنتی بلیط استانبول، کافی است به سایت فروشنده بروید و در بخش کاربری بلیط خود را کنسل کنید. اگر هم بخواهید بلیط خود را به صورت تلفنی کنسل کنید، کافی است با پشتیبانی سایت فروشنده بلیط تماس گرفته و مشخصات مورد نیاز را به آنها بدهید، تا در اسرع وقت بلیط شما کنسل شود.

چرا برای کنسل کردن بلیط هواپیما باید پول بدهیم؟

یکی از مسائل و دغدغه های مهمی که گردشگران با آن رو به رو هستند، پرداخت جریمه بابت کنسلی بلیط هواپیما است. جریمه بلیط هواپیما به این دلیل است که وقتی بلیط هواپیمایی کنسل می‌شود، در واقع صندلی هواپیما خالی می‌شود و ایرلاین دچار ضرر مالی شده، برای همین مبلغی را تحت عنوان جریمه از مسافر دریافت می‌شود. در صورتی که بلیط خود را در زمان نزدیک به ساعت پرواز کنسل کنید، درصد جریمه کنسلی آن هم بیشتر می‌شود.

هزینه کنسلی و استرداد بلیط استانبول چقدر است ؟

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت در فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. با ورود مبدا و مقصد، اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر بر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید ارزانترین قیمت بلیط در حوالی تاری انتخابی خود را ببینید. در نهایت با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر خود، گزینه خرید بلیط را انتخاب کرده و تنها با چند کلیک بلیط موردنظرتان را تهیه کنید. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما است.

کد خبر 142759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha