غول خودروسازی گلپایگان بیدار می شود

شرکت دیار خودرو با بیش از دو دهه سابقه فعالیت، فراز و نشیب های بسیاری را از لحظه شکل گیری تا به امروز پشت سرگذاشته است اما ساختار مالکیتی آن پس از تلاطم های سهمگین این دو دهه همچنان در راه توسعه این سرمایه ملی و حفظ و توسعه اشتغال است.

به گزارش پرشین خودرو، دیار خودرو در ابتدای شکل گیری با شراکت بیش از ۲۵ قطعه ساز کوچک و بزرگ همکار مگاموتور با ماموریت شکل گیری قطب سوم صنعت خودرو شکل گرفت اما با تغییرات گسترده در گروه خودروسازی سایپا در همان سال ها مسیر مالکیتی و اداره این شرکت دچار تغییرات اساسی شد اما با همت یکی از بنیانگذاران اولیه همچنان ساختار آن حفظ شده و هم اکنون در آستانه افزایش تولید ۷۵۰ دستگاه خودرو در ماه می باشد که رکورد تولید این شرکت در دو دهه گذشته است.

به منظور بالا بردن تیراژ تولید و استفاده از ظرفیت های بی نظیر این واحد تولیدی شنیده می شود گروه ماموت و شرکت دیار خودرو تصمیم دارند تا در یک اتحاد مشترک و همکاری، به تولید خودروهای جدید در استان اصفهان و شهر گلپایگان بپردازند.

با این اتحاد و همکاری مشترک بیراه نیست اگر بگوییم که به زودی، غول خودروسازی گلپایگان بیدار خواهد شد.

شرکت دیار خودرو هم اکنون ظرفیت تولید ۸۵ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد که با تغییرات اندک این ظرفیت تا ۱۵۰ هزار دستگاه در سال قابلیت افزایش دارد.

همچنین باید به خط رنگ پیشرفته و مجهز دیار خودرو به عنوان نقطه قوت این شرکت خودروسازی برای عرضه محصولات با کیفیت مناسب اشاره کرد.

یادآور می شود که کارخانه دیار خودرو در شهرستان گلپایگان در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب غربی تهران واقع است. این کارخانه بزرگترین واحد صنعتی و تولید خودرو در شهرستان بوده و اولین خودروسازی در مقیاس انبوه در استان اصفهان می‌باشد. کارخانه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار همراه با آخرین تکنولوژی خط تولید مکانیزه احداث شده ‌است.

کد خبر 143607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha