اختصاص ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس های با عمر کمتر از ۵ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور رفع نیاز ناوگان حمل و نقل برون شهری و با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای واردات اتوبوس به شرکت ها و تعاونی های حمل و نقل مسافر اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیدکمال هادیانفر، با اعلام این خبر افزود: پرداخت تسهیلات ارزی واردات اتوبوس با نرخ سود ۹ درصد است و در فاز نخست ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال ( قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰  هزار دلار) در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پرداخت این تسهیلات فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته است و برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است.

بر اساس دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ اولویت واردات اتوبوس با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنهاست.

البته شرکت‌های حمل‌ونقل باید تعهد دهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.

هر شرکت می‌تواند حداکثر ۲۵ دستگاه اتوبوس وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند، در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

خاطرنشان می شود شرکت‌های حمل و نقلی که اتوبوس وارد می کند تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارد.

کد خبر 145033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha