نتیجه سقوط خودرو جدید چری از فاصله ۳۲ متری! / مقاومت اکسید اکسلانتیکس در تصادف چقدر است؟

تست‌های تصادف در چین دیگر از قاعده مرسوم این نوع تست‌ها پیروی نمی‌کند و وارد فاز جدیدی شده که بیشتر در پی نمایش استحکام و مقاومت بالای این خودروها در برابر تصادفات سنگین، خروج از جاده و سقوط از ارتفاع است. آزمون سقوط خودروی اکسید اکسلانتیکس از فاصله ۳۲ متری یکی از آخرین نمونه‌های این تست است که توجه بسیاری را در فضای مجازی به سوی خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تست تصادف در صنعت خودرو از فرمت سخت‌گیرانه‌ای پیروی می‌کند که انتقاداتی به آن وارد است و بسیاری معتقدند نوع طراحی خودروها به سمتی رفته که تنها توانایی پاس کردن آیتم‌های تست تصادف یا کرش تست وجود داشته باشد.

خودروسازان چینی برای پاسخ به این انتقادات و نمایش استحکام محصولات خود به سمت تست‌‎های عجیبی رفتند که یکی از آخرین نمونه‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

چری در این تست یک دستگاه اکسید اکسلانتیکس ET را به وسیله جرثقیل از فاصله ۳۲ متری به سمت زمین رها می‌کنند.

این تست نشان می‌دهد که اگر در دنیای واقعی یک خودرو از جاده خارج شود و در دره سقوط کند چه اتفاقی خواهد افتاد.

بد نیست بدانید که اولین بار این تست از سوی ولوو و از فاصله ۳۰ متری انجام شده بود که چری این فاصله را دو متر افزایش داده و خودروی جدید خود را آزمایش کرده است.

در تصاویر و ویدئوهایی که از این تست اکسید اکسلانتیکس منتشر شده است، شاهد نتایج حیرت انگیزی هستیم که نشان دهنده پیشرفت سریع خودروسازان چینی در طول ۱۰ سال اخیر است.

تست تصادف اکسید

ویدئوی این تست را در اینستاگرام پرشین خودرو ببینید

در تصاویر پس از سقوط اکسید اکسلانتیکس ET می‌بینیم که با وجود آسیب شدید به جلوی خودرو، کابین کاملا سالم است و حتی درب‌های خودرو به صورت عادی باز و بسته می‌شود که نشان می‌دهد سرنشینان با آسب کمی مواجه شده و احتمالا می‌توانند پس از سانحه از خودرو خارج شوند.

این خودرو با قیمتی در بازه ۳۰ تا ۴۵ هزار دلار به زودی وارد بازار خودرو جهان خواهد شد.

کد خبر 145131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha