آخرین مهلت استانداردسازی تولیدات یک شرکت خودروسازی!

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از یکی از شرکت های خودروساز داخلی بر ارتقای کیفیت محصولات، عدم تحمیل هزینه‌های زاید بر مصرف کننده نهایی، داخلی‌سازی قطعات و ایجاد تنوع در تولیدات تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، علی صالحی در جریان این بازدید افزود: توقف تولید، بدون تامین محصول جایگزین به صنعت حمل و نقل کشور ضربه وارد می‌کند و موجبات افزایش قیمت خودروهای تجاری کامیونت و وانت بار، افزایش کرایه حمل و نقل و به تبع آن کالاها را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه الزاماتی که توسط سازمان ملی استاندارد در مورد خودروها تعیین می‌شود، اخلال در تولید نیست، تاکید کرد: هدف از اعلام استانداردهای جدید تولید خودروی استاندارد و ارتقای ایمنی، متناسب با نیاز مردم است تا شاهد کاهش تلفات جانی و مالی باشیم و مردم بتوانند از خودروهای با کیفیت داخلی استفاده کنند.

دادستان تهران همچنین هر گونه کمبود در وسایل نقلیه ویژه حمل و نقل بار را موجب افزایش قیمت کالاها و تورم دانست و افزود: استمرار تولید این نوع خودروهای راهبردی، باید در اولویت برنامه‌ریزی و مورد توجه خودروسازان و مدیران اجرایی باشد.

صالحی همچنین به نام گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید شعار امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و تاکید کرد: به منظور تحقق شعار سال، باید با تمام قوا از اقدامات منتهی به ضربه به تولید و اشتغال جلوگیری شود.

وی در ادامه به مهلت استانداردسازی محصولات تولیدی شرکت خودروسازی زامیاد پرداخت و تصریح کرد: این شرکت مکلف شد تا پایان سال جاری، استانداردهای ۸۵ گانه را در مورد همه محصولات خود اخذ و هر ماه گزارشی از روند پیشرفت اقدامات صورت گرفته به این دادستانی گزارش کند.

دادستان تهران تاکید کرد: در این شرکت خودروسازی چهار هزار نیرو به صورت مستقیم شاغل هستند و تامین‌کننده‌ها و شرکت‌های وابسته نیز وجود دارند که باید از بیکاری نیروهای شاغل آنها جلوگیری شود.

صالحی با اشاره به مهلت تعیین شده برای استانداردسازی تولیدات این شرکت گفت: باید این شرکت خودروساز گزارش پیشرفت اقدامات را ماهیانه به این دادستانی و سازمان ملی استاندارد ارائه دهند تا روند تکمیل مراحل استاندارد سازی تحت رصد و نظارت دقیق قرار گیرد.

وی با این وجود درباره ارزیابی بازدید انجام شده از این شرکت خودروسازی تاکید کرد: در شرکت زامیاد جوانان متخصصی مشغول به کار هستند و تاکنون اقدامات قابل توجهی در مسیر افزایش تولید، ارتقای کیفیت و تولید محصولات جدید انجام شده است.

دادستان تهران همچنین با اشاره به مشکلات برخی شرکت های خودروساز برای اخذ استانداردهای ۸۵ گانه  گفت : با بررسی های صورت گرفته و در نظر گرفتن اولویت ها و ارائه نقطه نظرات ، شرکت زامیاد ملکف شد تا پایان امسال با اعلام میزان پیشرفت ها برای حل مشکل اخذ استاندارد محصولات اقدام کند .

کد خبر 145454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha