بالاخره مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس اتوماتیک اعلام شد +کاتالوگ رسمی

پس از اعلام تولید آزمایشی شاهین پلاس اتوماتیک در بهار ۱۴۰۳، اکنون مشخصات فنی و امکانات این خودرو بصورت رسمی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شاهین پلاس اتوماتیک عضو جدید خانواده شاهین سایپا می باشد که در بخش‌های مختلف، تغییرات مثبتی داشته است. این خودروی سدان که تولید آزمایشی آن در گروه سایپا آغاز شده، قرار است به زودی به بازار عرضه شود. شاهین اولین سدان سایپا است که بر روی پلتفرم بومی SP۱۰۰ توسعه و ساخته شده است.

با انتشار کاتالوگ رسمی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک از سوی شرکت سایپا تصمیم گرفتیم که در این مطلب مشخصات فنی و امکانات این خودرو را با یکدیگر مرور کنیم.

ابعاد خودرو:

براساس این گزارش، طول، عرض و ارتفاع شاهین پلاس اتوماتیک به ترتیب ۴۴۴۶، ۱۷۷۱ و ۱۴۹۰ میلی متر اعلام شده است و فاصله دو محور جلو و عقب ۲۶۵۰ میلی متر می باشد. حجم صندوق عقب این خودرو ۴۲۲ لیتر اعلام شده است.

وزن

۱۳۳۰ کیلوگرم

ابعاد (میلیمتر)

۴۴۴۶ طول - ۱۷۷۱ عرض - ۱۴۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور (میلیمتر)

۲۶۵۰ میلیمتر

حجم صندوق عقب

۴۲۲ لیتر

شاهین پلاس اتوماتیک

مشخصات فنی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک:

شاهین پلاس اتوماتیک از یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته بهره می برد. موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه این خودرو بصورت تنفس طبیعی کار خواهد کرد.

حجم موتور در شاهین پلاس اتوماتیک ۱۵۷۸ سی سی با حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر اعلام شده است. موتور این محصول استاندارد آلایندگی یورو۵ را پاس می کند.

براساس کاتالوگ رسمی شاهین پلاس اتوماتیک، این خودرو جدید سایپا از فرمان الکتریکی، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب یکپارچه تیرپیچشی بهره می برد.

ترمزهای جلو و عقب در این خودرو دیسکی است و سایز رینگ و تایر آن ۱۵ اینچ آلومینیومی می باشد.

وزن خالص شاهین پلاس اتوماتیک ۱۳۳۰ کیلوگرم به ظرفیت باک ۴۷ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

حجم موتور

۱۵۷۸ سی سی

گیربکس

اتوماتیک ۶ سرعته

حداکثر قدرت

۱۱۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۵۰ نیوتن متر

تعداد سوپاپ

۱۶

حجم باک

۴۷ لیتر

تجهیزات ایمنی:

خودرو شاهین پلاس اتوماتیک در بخش تجهیزات ایمنی مجهز به سیستم ترمز TCS+ESC+H S A+ ABS+EBD می باشد، کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو در این خودرو تعبیه شده است.

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشدار دهنده امنیتی درب های جانبی VAS، کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیزم کاهنده نیرو، و هشدار دیداری و شنیداری بستن کمربندهای ایمنی راننده SBR در این خودرو از دیگر تجهیزات ایمنی به کار رفته در این خودرو می باشد.

شاهین پلاس اتوماتیک

امکانات رفاهی:

نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، آینه های جانبی با تنظیم و تاشو برقی مجهز به گرمکن، سنسور پاک دنده عقب و دوربین عقب، سیستم محاسبه سفر، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب ISO FIX، مه شکن جلو و عقب، چراغ های جلو همراهی کننده، مجهز به چراغ روشنایی روز و چراغ اتولایت از جمله امکانات رفاهی شاهین پلاس اتوماتیک اعلام شده است.

همچنین در این خودرو شاهد نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS، ورود به خودرو بدون کلید PEPS و استارت دکمه ای، فرمان چرمی به همراه کنترل صدا از روی فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ، GPS، درگاه USB با قابلیت شارژ موبایل، سیستم ناوبری + نقشه آفلاین، دستگیره آسان بازشو، سانروف برقی، صندلی با روکش چرم، کف پوش سه بعدی، شیشه های جلو و عقب برقی هستیم.

تجهیزات اختصاصی:

خودرو شاهین پلاس اتوماتیک در بخش تجهیزات اختصاصی به کروز کنترل(کلید تنظیمات کروز کنترل روز فرمان)، قطعات هیدروگرافی با طرح چوب(زیر آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)، آنتن کوسه ای، شیشه دودی درب های عقب و شیشه عقب، قاب دستگیره داخلی و فرمان، دریچه های هوا، صندلی ها ضخیم دوزی با رنگ روشن، جلو پنجره و اهرم دستگیره داخلی و خارجی طرح کرم، صندلی ۶ حالت برقی راننده و صندلی ۴ حالت دستی سرنشین جلو مجهز به گرمکن مجهز شده است.

برای دریافت کاتالوگ رسمی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک اینجا کلیک کنید.

کد خبر 145488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha