اکستریم TXL؛ دومین خودرو اکستریم با چه مشخصات و امکاناتی به بازار ایران می آید؟

خودرو اکستریم TXL در واقع دومین خودرو از برند اکستریم است که از نظر آپشن و امکانات رفاهی میان دو خودرو اکستریم VX و اکستریم TX قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برند اکستریم که در بازارهای جهانی با نام اکسید حضور دارد، سومین برند از زیرمجموعه مدیران خودرو و لوکس‌ترین برند این شرکت است که تا امروز دو محصول را به صورت رسمی به بازار معرفی کرده و در مجموع سه خودرو قرار است به بازار خودرو ایران عرضه کند.

اکستریم

پس از معرفی اکستریم VX به عنوان لوکس‌ترین خودرو از برند اکستریم، این بار اکستریم TXL معرفی شد که جایگاهی در میان دو محصول دیگر این برند دارد.

تصاویر اکستریم TXL را اینجا ببینید

اکستریم TXL در اصل همان نسخه TX محسوب می‌شود که ابعاد بزرگ‌تر و امکانات رفاهی ایمنی بیشتری دارد. خودرو اکسید TXL به دلیل برخورداری از فاصله محوری بیشتر نسبت به اکستریم TX، یک کراس اوور هفت نفره است و چینش صندلی آن به صورت ۲-۳-۲ قرار گرفته که ردیف سوم قابلیت جمع شدن و افزایش فضای صندوق را دارد.

اکستریم TXL

اکستریم TXL هم مانند بسیاری از دیگر خودروهای چینی در نسخه‌های مختلفی در دسترس خریداران قرار دارد اما نسخه‌ای که وارد بازار خودروی ایران خواهد شد به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو GDi مجهز است که توانایی تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک AT به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود.

اکستریم TXL

اکستریم TXL در محور جلو به سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب نیز به سیستم تعلیق از نوع مولتی لینک مجهز شده و ترمزهای این خودرو در هر دو محور از نوع دیسکی است.

اکستریم TXL که شتابی در حدود ۸ ثانیه دارد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر بنزین استفاده می‌کند که برای یک کراس اوور ۱۷۶۵ کیلوگرمی، عدد مناسبی ارزیابی می‌شود.

اکستریم TXL

اکستریم TXL را باید یکی از ایمن‌ترین خودروهای مونتاژی ایران معرفی کرد که در تست تصادف موسسه CNCAP موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده و در ریز امتیازات هم موفق به کسب امتیازات بیشتری نسبت به نسخه لانگ آئودی Q۵ در همین موسسه کسب کند.

اکستریم TXL

در اکستریم  TXLما نه تنها شاهد بسیاری از امکانات پایه نظیر سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و کمک حرکت در سربالایی و سرپایینی هستیم بلکه یکی از کامل‌ترین خودروها در زمینه سیستم دستیار هوشمند رانندگی یا ADAS را نیز در این خودرو می‌بینیم. البته باید تاکید کنیم که اکستریم TXL در سیستم دستیار هوشمند رانندگی یا ADAS نسبت به نسخه VX از رادار و سنسورهای کمتری برخوردار است.

اکستریم TXL

سیستم هوشمند پارک اتوماتیک، رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سیستم کمکی کروز کنترل هوشمند، سیستم هوشمند کنترل نوربالا، رادار برخورد از جلو و ترمز اظطراری هوشمند برخی از امکانات اکستریم TXL در سیستم دستیار هوشمند رانندگی یا ADAS است که این خودرو را پس از اکستریم به کامل‌ترین خودرو در این حوزه در کنار تیگو ۸ تبدیل کرده است.

اکستریم TXL

بخشی دیگر از امکاناتی که در اکستریم TXL وجود دارد شامل آئینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکندار، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی برقی با گرمکن و سردکن، دسته دنده الکترونیکی، شارژر وایرلس، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، چراغ های جلو LED، سیستم گردش نور در پیچ AFS، اتوهلد و ترمز پارک برقی می‌شود که نسبت به خودرو تیگو ۸ از امکانات بیشتری برخوردار است.

اکستریم TXL

اکستریم TXL نه تنها در بحث مشخصات فنی و امکانات رفاهی ایمنی از خودروهای برتر بازار محسوب می‌شود بلکه در طراحی نیز از خودروهای پیشرو در بازار خودرو شناخته می‌شود.

اکستریم TXL در نمای جلو به واسطه خطوط افقی روی سپر و ترکیب با نوار کرومی افقی که پایین نشان اکستریم قرار گرفته است، ظاهری مدرن و آینده‌نگرانه دارد.

اکستریم TXL

در نمای جانبی اکستریم TXL هم خبری از خط و خطوط اغراق شده دیده نمی‌شود و زه پلاستیکی بالای گلگیرها و نوار کرومی دور پنجره در کنار یک خط برجسته افقی که از انتهای چراغ جلو تا ابتدای چراغ عقب پیوستگی دارد، نکته دیگر به چشم نمی‌آید.

اکستریم TXL

در نمای عقب نیز، سادگی در طراحی مورد نظر طراحان بوده است. چراغ‌های یک تکه و دو چراغ شبرنگ با طراحی عمودی که در تناسب کامل با پروژکتورهای جلو قرار دارد نیز در طراحی عقب، توجه را به خود جلب می‌کند.

اکستریم TXL

در داخل کابین نیز آنچه بیش از همه توجه را به خود جلب می‌کند، کلاستر و سیستم مالتی مدیای یکپارچه اکستریم TXL و ترکیب آن با داشبوردی لایه‌ای است که ظاهری لوکس به این خودرو بخشیده است.

اکستریم TXL

در قسمت میانی داشبورد هم به جز سه کلید دایره‌ای دیگر خبری از کلیدهای فیزیکی به چشم نمی‌آید. جالیوانی و فضایی برای قرار دادن وسایل و در انتها کنسولی که به کول باکس مجهز است تمام چیزی است که در فاصله صندلی راننده و سرنشین جلو جانمایی شده و البته زیر آن نیز فضایی اضافه برای شارژر وایرلس و وسایل اضافه، تعبیه شده است.

اکستریم TXL

کد خبر 145679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha