راهبرد جدید شرکت نامی خودرو؛ پس از نیسان، تویوتا هم وارد می شود (+سند)

براساس تبلیغات محیطی انجام شده در تهران باید در آینده نزدیک شاهد واردات خودروهای تویوتا توسط شرکت نامی خودرو باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت نامی خودرو یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو است که در دور جدید واردات خودرو دست به واردات محصولاتی از برند نیسان زد.

به تازگی و براساس تصویری از یک بیلبورد تبلیغاتی مشخص شد که شرکت نامی خودرو برنامه واردات خودرو تویوتا را نیز را در دست دارد و باید در انتظار ورود خودروهای تویوتا از سوی این شرکت به بازار خودرو باشیم.

بیلبورد نامی خودرو

شرکت نامی خودرو از شرکت‌های تازه تاسیس است که محصولاتی نظیر نیسان قشقایی، نیسان کیکس و نیسان سیلفی را از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به بازار عرضه کرده است.

نامی خودرو تا امروز خودرو نیسان سیلفی مکس ادیشن را با قیمت ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، نیسان قشقایی را با قیمت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان و نیسان کیکس را نیز با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بازار خودرو معرفی کرده است.

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی خودروهای نیسان نامی خودرو خواهیم انداخت:

مشخصات فنی نیسان کیکس

نیسان کیکس از یک پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری بهره‌مند است که حداکثر ۱۲۱ اسب بخار نیرو و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس ۶ سرعته CVT ایکس ترونیک به محور جلو منتقل می‌کند. پیشرانه نیسان کیکس برای تردد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین نیاز دارد که این موضوع یکی از نقاط قوت این خودروی اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

نیسان کیکس

مشخصات فنی نیسان قشقایی

نامی خودرو برای نیسان قشقایی، پیشرانه ۲ لیتری با توان تولید ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۴ نیوتن متری را در نظر گرفته است که نیرو را از طریق یک گیربکس سی وی تی به محور جلو خودرو منتقل می‌کند.

نیسان قشقایی

مشخصات فنی نیسان سیلفی

نیسان سیلفی e-PRO در اصل نسخه هیبریدی نیسان سیلفی با ظاهر جدید است که از ترکیب یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با موتور برقی توان تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کند.

نیسان سیلفی

مدل های دقیق خودرو تویوتا که به وسیله نامی خودرو عرضه خواهد شد هنوز مشخص نیست اما یقینا نوع هیبریدی این خودروها نیز به بازار کشور وارد خواهد شد.

تا پیش از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۶، شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی تویوتا در ایران شناخته می‌شد اما در دوره اخیر واردات خودرو شرکت‌هایی مانند سایپا، معین خودرو، برساوش و آریاک کار در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در حال عرضه محصولات تویوتا هستند.

تویوتا لوین در دو مدل ۱۲۰۰ سی سی و ۱۸۰۰ سی سی و تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی سی، خودروهایی بوده که توسط این شرکت‌ها به بازار خودرو معرفی شده است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا هیبرید ۱۸۰۰ سی سی

سایپا قوی‌ترین و آپشنال‌ترین نسخه تویوتا کرولا هیبرید را با پیشرانه ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر که از طریق گیربکس e cvt به محور جلو منتقل می‌کند، وارد بازار ایران خواهد کرد.

تویوتا کرولا

مشخصات فنی تویوتا لوین بنزینی

تویوتا لوین به پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ مجهز و خروجی ۹۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

تویوتا لوین

مشخصات فنی تویوتا لوین ۱۸۰۰ سی سی

نسخه هیبریدی تویوتا لوین یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی دارد که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. پیشرانه برقی نیز توان تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

تویوتا لوین

مشخصات فنی تویوتا کرولا

تویوتا کرولا به پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان تولید حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر مجهز است و نیرو از طریق جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

تویوتا کرولا

بنابراین گزارش باید شرکت نامی خودرو را چهارمین واردکننده تویوتا در ایران بدانیم که محصولی از این برند ژاپنی را وارد خواهد کرد.

زمان عرضه رسمی خودروهای تویوتا در نامی خودرو به صورت رسمی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود به زودی شاهد ورود خودرو تویوتا هیبرید توسط این شرکت باشیم.

کد خبر 145837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha