خبر خوش برای خریداران؛ واردات خودروهای تویوتا توسط یک شرکت خودروساز خصوصی

با ازسرگیری واردات خودرو پس از ممنوعیت چند ساله، خودروهای تویوتا از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی بود که توسط چند شرکت بی‌نام و نشان صورت گرفت و بیش از آن که موجب خوشحالی باشد دغدغه خدمات پس از فروش این خودروها را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در دور جدید واردات خودرو هر چند شرکت‌های زیادی دست به واردات خودروهای تویوتا به کشور زدند و مدل‌های مختلفی از تویوتا را وارد بازار کردند اما به جز شرکت سایپا که تویوتا کرولا هیبریدی را وارد کرد، سایر شرکت‌های واردکننده یا از شرکت‌های بی‌نام و نشان بودند یا شرکت‌هایی که چندی قبل از بازشدن واردات، تاسیس شدند.

واردات خودرو توسط شرکت‌هایی که نه تجربه واردات خودرو داشتند نه شبکه خدمات پس از فروش مناسب، دغدغه‌ خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را به یک چالش تبدیل کرد که در آینده نزدیک با نخستین موج‌های آن مواجه خواهیم بود.

شرکت‌هایی که با آزادشدن واردات خودرو با رشد قارچی دست به واردات زدند و حتی از اصول اولیه فعالیت در صنعت و بازار خودرو نیز بی‌بهره هستند چنانچه همین امروز اگر نام این شرکت ها را در گوگل جستجو کنید، به آسانی نخواهید توانست اثری از آن ها در فضای وب پیدا کنید.

در میان واردکنندگانی که دست به واردات خودرو تویوتا زدند تنها گروه خودروسازی سایپا است که تویوتا کرولا هیبرید را وارد کرده و به واسطه شبکه خدمات پس از فروش گسترده مشکل چندانی در ارائه خدمات پس از فروش نخواهد داشت هرچند که این شرکت هم در این مسیر با چالش مواجه خواهد بود.

با این وجود، باز هم فعالیت شرکت‌هایی مانند سایپا در واردات خودرو بهتر از فعالیت شرکت‌هایی با کمترین تجربه در صنعت و بازار خودرو است.

در ادامه مسیر واردات خودرو، اخباری به گوش می‌رسد که نویدبخش افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات در واردات خودرو خواهد بود.

براساس این گزارش، یکی از شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که پیش از این تجربه واردات و تولید خودروهای باکیفیت جهانی را در کارنامه دارد، موفق به دریافت مجوز واردات خودروهای تویوتا شده و به زودی شاهد نخستین عرضه خودروهای وارداتی این شرکت خواهیم بود.

این شرکت خودروساز بخش خصوصی که از خوشنام ترین خودروسازان کشور نیز به شمار می‌رود، صاحب شبکه‌ای گسترده از نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور است که تجربه ارائه خدمات به خودروهای باتکنولوژی روز دنیا را داشته است.

حضور این شرکت در لیست واردکنندگان خودروهای تویوتا پس از سایپا، می‌تواند چالش خدمات پس از فروش این خودرو در کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موانع خریداران خودرو را رفع کند.

شرکت‌های آریاک کار، توسعه ارتباطات هما، تیوا خودرو رایکا، ماهان صنعت پارس و معین خودرو ایرانیان از شرکت‌های واردکننده خودروهای تویوتا به شمار می‌رود که خودرو تویوتا کرولا در چند تیپ مختلف، تویوتا کرولا هیبریدی، تویوتا لوین، تویوتا کمری، تویوتا راو4، تویوتا کرولا کراس و تویوتا BZ3 را به بازار عرضه می‌کنند.

برخی مدل‌های خودرو تویوتا مانند تویوتا ونزا نیز به صورت واردات ویژه جانبازان در بازار حضور دارد.

تا لحظه نگارش این گزارش، مدل تویوتایی که توسط این شرکت وارد خواهد شد، مشخص نیست اما آنچه قطعی خواهد بود این است که حضور شرکت‌های خودروساز در لیست واردکنندگان خودرو نه تنها می‌تواند سرعت واردات خودرو را افزایش دهد بلکه بزرگ‌ترین دغدغه خریداران خودرو که تامین قطعات یدکی اصلی و خدمات پس از فروش مناسب است را هم رفع خواهد کرد.

کد خبر 145577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha