راهنمای گام به گام دریافت کارت سوخت خودرو صفر ۱۴۰۳

مراحل دریافت کارت سوخت خودرو صفر در سال ۱۴۰۳ بررسی شد.

به گزارش پرشین خودرو، قبل از سال ۱۴۰۲، اگر فردی ماشین صفر خود را تحویل می‌گرفت، کارت سوخت به‌طور خودکار برای مالک این خودرو صادر و از طرف شرکت پست برای او ارسال می‌شد. اما از مرداد ماه ۱۴۰۲ به بعد مالکان ماشین نو برای دریافت کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر باید با مدارک هویتی خود و سند مالکیت ماشین، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند. در ادامه این مقاله، مراحل دریافت کارت سوخت ماشین صفر را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین اگر می‌پرسید «صدور کارت سوخت خودرو صفر چقدر طول میکشد»؛ مطالعه این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد.

نحوه دریافت کارت سوخت خودرو صفر به چه صورت است؟

طبق گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش، از مرداد ماه سال ۱۴۰۲، کلیه مالکان خودروهای صفر که اتومبیل خود را از کارخانه ماشین‌سازی تحویل گرفته‌اند، برای دریافت کارت هوشمند سوخت، باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. البته خوشبختانه افرادی که از طرح‌های فروش اقساطی ماشین استفاده کرده‌اند، پس از تحویل خودرو، کارت سوخت ماشین را بلافاصله در محل تحویل، دریافت می‌کنند.

هنگام مراجعه به مراکز پلیس +۱۰، مالک خودرو باید مدارک هویتی خود و مدارک مربوط به ماشین را به همراه خود ببرد و همچنین مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای دریافت کارت سوخت خودرو صفر خود بپردازد. در بخش بعدی مدارک لازم برای تحویل کارت هوشمند سوخت خودرو صفر را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای گام به گام دریافت کارت سوخت خودرو صفر ۱۴۰۳

نحوه دریافت کارت سوخت خودرو صفر

بررسی مدارک لازم برای درخواست صدور کارت سوخت ماشین صفر

برای ثبت درخواست کارت سوخت خودرو صفر در مراکز پلیس +۱۰ باید مدارک زیر را ارائه کنید:

- مدارک هویتی مالک مانند شناسنامه و کارت ملی

- کد پستی مالک

- کارت ماشین

- برگه سبز خودرو

- بیمه‌نامه شخص ثالث

پس از ارائه این مدارک، تکمیل فرم درخواست و پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به مرکز پلیس +۱۰، معمولا حدود ۴۰ روز تا دو ماه طول می‌کشد تا کارت سوخت برای شما ارسال شود. البته این زمان برای صدور کارت سوخت المثنی کمی طولانی‌تر است؛ بنابراین اگر می‌پرسید که «کارت سوخت المثنی چند روزه میاد»، حدودا ۳ ماه طول می‌کشد تا کارت هوشمند سوخت المثنی به دست شما برسد. البته بسته به موقعیت‌های مختلف ممکن است زمان صدور و ارسال کارت سوخت صفر یا المثنی متفاوت باشد.

چگونه می‌توان مراحل دریافت کارت سوخت ماشین صفر را پیگیری کرد؟

بعد از ثبت درخواست کارت سوخت اتومبیل صفر، حداکثر طی ۲ ماه کارت سوخت باید برای مالک ارسال شود. بااین‌حال برای استعلام و پیگیری مستمر روند صدور کارت هوشمند سوخت، مالکین خودرو می‌توانند از طریق «درگاه خدمات الکترونیک انتظامی» به آدرس epolice.ir، اقدام کنند. برای اطلاع از وضعیت مرسوله، مالکان خودرو ابتدا باید در سامانه «پنجره واحد خدمات فراجا» به آدرس sakha.epolice.ir (سخا)، پروفایل کاربری بسازند و سپس پیگیری خود را از درگاه خدمات الکترونیک انتظامی ادامه دهند.

به‌طورکلی فرایند تحویل کارت سوخت برای خودروهایی که توسط طرح‌های پیش‌فروش شرکت‌های خودروسازی عرضه می‌شوند، زمانبر است. ازاین‌رو در این مدت زمان مالک خودرو باید از بنزین سهمیه آزاد استفاده کند؛ اما افرادی که خودرو صفر خود را از طریق شرایط قسطی نمایندگی‌ها مانند طرح‌های فروش سایپا یا بهمن خودرو اقساطی خریداری می‌کنند، به‌راحتی در زمان تحویل ماشین، کارت سوخت را نیز تحویل می‌گیرند. در نتیجه نیازی به طی کردن مراحل دریافت کارت سوخت خودرو صفر نخواهند داشت.

راهنمای گام به گام دریافت کارت سوخت خودرو صفر ۱۴۰۳

نحوه استعلام وضعیت کارت سوخت خودرو صفر

مشخصات کارت سوخت خودروی صفر در سال ۱۴۰۳

پس از گذشت مراحل دریافت کارت سوخت خودروی صفر و تحویل گرفتن کارت هوشمند سوخت توسط اداره پست، متوجه تغییرات جدیدترین کارت‌های سوخت نسبت به گذشته خواهید شد. در پشت جدیدترین مدل کارت‌های سوخت هوشمند، فقط اطلاعات مربوط به مدل خودرو درج شده است. ازاین‌رو دیگر مشخصات مربوط به مالک خودرو در پشت کارت سوخت درج نمی‌شود. همچنین رمز کارت سوخت، چهار رقم آخر کد ملی مالک ماشین است. مالک خودرو پس از دریافت کارت سوخت، می‌تواند این رمز را در جایگاه سوخت تغییر دهد.

با خرید اقساطی خودرو صفر، کارت سوخت ماشین را بلافاصله تحویل بگیرید

برای ثبت درخواست کارت سوخت هوشمند ماشین صفر خریداری شده از کارخانه‌های خودروسازی، باید به‌همراه مدارک شناسایی مالک و سند خودرو، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید. از طرفی مراحل دریافت کارت سوخت خودرو صفر زمانبر است و حداقل ۴۰ روز پس از ثبت درخواست،‌ طول خواهد کشید. ازاین‌رو باید در این بازه زمانی از بنزین سهمیه آزاد استفاده کنید؛ اما اگر خودرو صفر را با استفاده از طرح‌های فروش اقساطی نمایندگی‌های معتبر فروش مانند «نمایندگی سپند خودرو» خرید کنید، کارت سوخت ماشین صفر کیلومتر خود را بلافاصله بعد از تحویل خودرو،‌ دریافت خواهید کرد.

ازاین‌رو نیازی به طی کردن این روند طولانی نیست. سپند خودرو یکی از معتبرترین برندهای فروش اقساطی ماشین است که با کمترین پیش‌پرداخت و اقساط بلندمدت منعطف، خودرو موردنظر شما را فورا تحویل خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به مزایای خرید از سپند خودرو می‌توانید همین الان به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

کد خبر 145891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha