بهترین ماشین برای کار در اسنپ کدام است؟ + ۶ خودروی مناسب کار در اسنپ

کار در سرویس اینترنتی اسنپ، در نظر بسیاری از افراد یک شغل دوم مناسب با تایم کاری سیال است که می‌تواند درآمد نسبتاً قابل قبولی به همراه داشته باشد. اما لازمه اشتغال در این عرصه، داشتن بهترین ماشین برای کار در اسنپ خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، طبق جدیدترین آمار اسنپ چیزی حدود ۷ هزار راننده تنها در سال جاری به این سرویس اینترنتی در بخش‌های مختلف پیوسته‌اند. از بخش تاکسی گرفته تا خدمات تحویل مانند اسنپ مارکت، اسنپ فود و وانت. رانندگان این صنف مدت‌های طولانی را پشت فرمان و کف خیابان سپری می‌کنند. بنابراین انتخاب بهترین ماشین برای کار در اسنپ که از استقامت بالا و استهلاک کم برخوردار بوده، هزینه زیادی بابت سرویس و خرید قطعات روی دست شما نگذارد، اولین نکته مهمی است که برای اجتناب از مخارج و خسارات ناخواسته بایستی درنظر بگیرید.

در ادامه به سؤال «چه ماشینی برای اسنپ خوبه؟» پاسخ خواهیم داد و چند نمونه از بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ را معرفی خواهیم کرد.

بایدها و نبایدهای انتخاب بهترین ماشین برای کار در اسنپ

همانطور که می‌دانید، خودروهایی که در صنف تاکسیرانی و ترانسفر استفاده می‌شوند، مدت خیلی بیشتری در مقایسه با آژانس‌های شهری و سواری‌های شخصی در دست کاربرد هستند. در نتیجه ریسک و سرعت مستهلک شدن آنها تا حدی بالاتر خواهد بود و احتمال اینکه به دفعات بیشتری نیازمند سرویس و تعویض قطعات گردد نیز وجود خواهد داشت.

به طور کلی، فاکتورهای انتخاب بهترین مدل ماشین برای تپسی و اسنپ شامل موارد زیر هستند:

  • دوام و استحکام: حداقل شرط تعیین بهترین ماشین برای کار در اسنپ، انتخاب خودرویی است که تحت فشار کاری طولانی مدت، بیشترین استقامت را از خود نشان بدهد و در بخش‌های حیاتی از جمله موتور، شاسی، ستون بدنه و قسمت‌های الکتریکی دچار مشکلات جدی نشود. درغیر اینصورت، ماهانه درصد نامطلوبی از درآمد شما صرف سرویس و تعمیرات اتومبیل خواهد شد.
  • مصرف سوخت: با توجه به قیمت روز سوخت، بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ مدلی است که تا حد امکان، مصرف سوخت پایینی در بخش جاده و مصرف ترکیبی داشته باشد. انتخاب خودرویی با پایینترین مصرف بنزین و گاز، هم در صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد و هم از نیاز به تعویض مداوم قطعاتی از جمله فیلتر خواهد کاست.
  • فضای کافی: معمولاً مسافران اسنپ و سایر تاکسی‌های اینترنتی نهایتاً دو الی سه نفر هستند، اما هنگام انتخاب بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ ترجیحاً در جستجوی مدل‌هایی باشید که فضای اتاقک ارگونومیک و جادار به همراه صندوق مناسب دربر داشته باشند.

اما شروط انتخاب بهترین ماشین برای کار در اسنپ، ختم به «بایدها» نمی‌شود. ترجیحاً هنگامی که درصدد ثبت نام در اسنپ به عنوان راننده هستید، نکات زیر را نیز مدنظر داشته باشید تا در طولانی مدت متضرر نشوید.

  • خودروی صفر نخرید. خرید یک خودروی صفر با هدف مسافرکشی در اسنپ، شاید در وهله اول فکر خوبی به نظر بیاید و تضمین کننده سلامت خودرو باشد، اما آثار مخربی مانند افت ارزش خودرو و کاهش قیمت را به همراه خواهد داشت. ترجیحاً سراغ خودرویی پرتیراژ با کارکرد مناسب و وضعیت فنی استاندارد بروید که با قیمت معقول‎‌تری برای فروش قرار گرفته باشد.
  • خودروهای مدل بالا انتخاب نکنید. هر خودروی باکیفیتی لزوماً بهترین ماشین برای کار در اسنپ نیست. خودروهای رده بالاتر داخلی از جمله دنا، تارا و رانا و اکثر اتومبیل‌های چینی و مونتاژی، هزینه بالاتری بابت بیمه، سرویس و قطعات به همراه خواهند داشت. به علاوه، مسئله استهلاک نیز همواره وجود دارد و به کار گیری خودرویی که ذاتاً قیمت تمام شده بیشتری نسبت به مدل‌های اقتصادی‌ داشته باشد، منطقی نیست.
  • نکته! اگر قصد دارید یک ماشین مناسب اکو پلاس اسنپ تهیه نمایید و از مزایای این سرویس بهره مند شوید، در ابتدای کار بایستی بودجه و مبالغ ثانویه بالاتری را برای کار تاکسیرانی اینترنتی درنظر بگیرید. خودروهای اقتصادی از جمله پراید، تیبا، خانواده پژو (به جز پرشیا)، سمند و سورن، ال ۹۰، ساینا و ریو سایپا امکان ثبت نام در سرویس اکو پلاس را ندارند.
  • ماشین‌های تشنه را بی‌خیال شوید. شاید مدل‌های جاداری مانند سمند و پژو ۴۰۵ در نگاه اول گزینه‌های مناسبی برای بهترین ماشین برای کار در اسنپ به نظر بیایند، اما مصرف بالای سوخت این خودروها، بخش زیادی از درآمد حاصل از مسافرکشی را نیز خواهد سوزاند. پیشنهاد می‌کنیم ترجیحتان مدل‌های کم مصرفی باشد که میزان سوخت کمتری برای هر مسیر نیاز خواهند داشت.

شرایط انتخاب بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ چیست؟

شرکت اسنپ محدودیت‌های دشواری برای حداقل مدل ماشین برای اسنپ لحاظ نمی‌کند؛ به عبارتی هر خودرویی تا زمانی که در بررسی و معاینه فنی نمره قابل قبولی دریافت نماید و از ایمنی لازم برخوردار باشد، امکان فعالیت در اسنپ را خواهد داشت. حداقل سال ساخت ماشین برای اسنپ نیز ملاک نیست، اما در صورتی که خودروی شما متعلق به ۵ سال اخیر و یا بیشتر از آن باشد، حتماً بایستی گواهی سلامت فنی و سرویس کامل ترتیب بدهید تا از خطرات احتمالی و خرابی‌های ثانویه جلوگیری شود.

محدودیت مدل ماشین برای اسنپ، شامل حال خودروهایی می‌شود که بیش از حد قابل قبولی مستعمل و کارکرده باشند. اصولاً خودروهایی مانند رنو پی کی یا پیکان ۴۸ که امنیت مناسبی برای راننده و سرنشینان فراهم نمی‌آورند، بهترین ماشین برای کار در اسنپ نیستند.

بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ کدام است؟

تا اینجای داستان، درک حدودی بهتری از چم و خم انتخاب بهترین ماشین برای کار در اسنپ پیدا کرده‌اید. در ادامه به معرفی بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ می‌پردازیم تا تصمیم نهایی را بگیرید.

۱. پراید، رایج‌ترین گزینه برای کار در اسنپ

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

یکی از پرتیراژترین خودروهای ایران که به عنوان مدل تیپیکال اقتصادی شناخته می‌شود، پراید است. این خودرو با قیمت خرید نسبتاً معقول در مقایسه با بسیاری از مدل‌های داخلی و خارجی، بازار دست دوم مناسب، دسترسی گسترده به خدمات تعمیرات و قطعات یدکی، بهترین ماشین جهت کار در اسنپ برای جوانان و کارمندانی است که قصد دارند پاره وقت به این شغل بپردازند.

نسخه‌های LE و SE پراید، در مقایسه با سایر تیپ‌ها کمترین مصرف سوخت را دارد (حدود ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) و از این لحاظ، می‌تواند یکی از کم مصرف‌ترین و بهترین ماشین ها برای کار در اسنپ باشد.

۲. تیبا

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

چنانچه قصد ندارید از مدل ماشین پراید برای اسنپ استفاده کنید اما همچنان به دنبال خودرویی اقتصادی با مخارج کم، سرویس پس از فروش قابل دسترس و قطعات ارزانقیمت هستید، تیبا (و نسخه هاچبک آن یعنی تیبا ۲) نیز می‎توانند در ردیف‌های بعدی بهترین ماشین‌ها برای کار در اسنپ باشند.

تیبا اصولاً به عنوان نسخه آپگرید شده پراید به بازار عرضه شده و از پلتفرم مشابهی بهره می‌برد. این خودرو امکانات حداقلی یک کامپکت شهری را در اختیار شما می‌گذارد که برای سواری تقریباً نرم و جلب رضایت مسافران مناسب خواهد بود.

۳. کوییک، یکی از خودروهای هاچ‌بک مناسب برای اسنپ

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

تیپ هاچبک ساینا به نام کوییک که نسخه‌های GX و R آن از جمله مناسب‌ترین خودروهای اقتصادی برای تاکسی اینترنتی هستند، این پتانسیل را دارد که بهترین ماشین برای کار در اسنپ باشد. کوییک چهره اسپرت‎تر با آپشن‌های اندک متنوع‎‌تری عرضه می‎کند و کابینی با ارگونومی بهتر در مقایسه با تیبا و پراید ارائه می‌دهد.

سواری خوشدست و هندلینگ مطلوب، باعث شده است تا کوییک یک گزینه مناسب برای جوانان و بانوانی باشد که به دنبال بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ هستند.

۴. ساینا

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

با اندکی بودجه بیشتر برای تهیه خودروهای ارزان مناسب برای اسنپ، می‌توانید سراغ نسخه صندوقدار کوییک بروید. ساینا چندین سال است که در زمره خودروهای اقتصادی ایران شناخته می‌شود و می‌تواند یکی از خودروهای با دوام برای کار در اسنپ باشد. ساینا مصرف سوخت بالایی نیز ندارد و در سطح شهری، صدی تقریباً ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند.

گذشته از آن، سرعت و شدت استهلاک ساینا در مقایسه با خودروهای رده پایین‌تری مانند تیبا ۲ و پراید آهسته‌تر بوده و دیرتر شما را روانه تعمیرگاه خواهد کرد.

۵. پژو پارس

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

خانواده اتومبیل‌های ساخته شده با استفاده از پلتفرم پژو ۴۰۵ عموماً به دلیل مصرف سوخت بالا و هزینه زیاد سرویس، اولین گزینه برای انتخاب بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ به حساب نمی‌آیند. اما پژو پارس که فیس لیفتی از ۴۰۵ با فضای جادار، سرعت مناسب و چهره مسافرپسند است، می‌تواند از جمله بهترین ماشین‌های ایرانی مناسب برای اسنپ و به خصوص سواری‌های بین شهری باشد.

این خودروی ایرانیزه شده در صورتی که شرایط مناسب و سیستم تمیزی داشته باشد، قابل ثبت نام در اسنپ اکوپلاس نیز خواهد بود و شانس کسب درآمد بیشتر را به همراه خواهد داشت.

۶. پژو ۲۰۶ ، از کم‌مصرف‌ترین خودروها برای اسنپ

145917 - بهترین ماشین برای اسنپ

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که یکی از پارامترهای حیاتی برای گزینش و سنجش هزینه نگهداری خودرو برای رانندگان اسنپ، میزان مصرف سوخت ماشین است. پژو ۲۰۶، کامپکت شهری و جوان پسند نیمه لوکسی که بیش از ۱۵ سال در خیابان‎‌های کشور حضور داشته و همچنان طرفداران زیادی دارد، می‌تواند بهترین ماشین برای کار در اسنپ باشد. این خودرو (به خصوص در تیپ ۵) مصرف سوخت زیر ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد و با تضمین سواری نرم و بیصدا، شانس کسب امتیاز کامل از مسافر را نیز به همراه خواهد داشت.

کدام خودرو بهترین مدل ماشین برای تپسی و اسنپ است؟

جواب کوتاه این سؤال چنین است: هر خودرویی که در سلامت فنی کامل، قدرت عملکردی مناسب و وضعیت قابل اعتماد به سر ببرد، برای کار در سرویس‌های تاکسیرانی اینترنتی مناسب خواهد بود. در نهایت این به شما بستگی دارد که به عنوان یک راننده اسنپ، بخواهید چه انتظاراتی را برای مسافرانتان برآورده کنید.

در جدول زیر، به مقایسه ماشین‌های مناسب برای اسنپ پرداخته‌ایم تا با نگاهی اندک عمیق‌تر تصمیم بگیرید.

پراید (SE)

تیبا

کوییک R

ساینا

پژو پارس

پژو ۲۰۶ (تیپ ۵)

قدرت موتور

۷۱ اسب بخار

۸۷ اسب بخار

۸۷ اسب بخار

۸۷ اسب بخار

۱۰۸ اسب بخار

۱۰۵ اسب بخار

گشتاور

۱۰۸ نیوتن‌متر

۱۲۸ نیوتن‌متر

۱۲۸ نیوتن‌متر

۱۳۰ نیوتن‌متر

۱۴۲ نیوتن‌متر

۱۴۲ نیوتن‌متر

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۷۰

۲۰۰

۱۶۰

۱۷۵

۱۹۰

۱۸۵

مصرف سوخت (۱۰۰ کیلومتر)

۷

۷.۱

۷.۱

۷.۲

۱۰.۱

۸.۸

گیربکس

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

دستی ۵ سرعته

کدام ماشین را برای کار در اسنپ بخریم؟

تعیین نهایی بهترین مدل خودرو برای مسافرکشی در اسنپ، ارتباط مستقیمی با بودجه و ترجیح شما خواهد داشت. عموماً خودروهای اقتصادی مانند پراید و تیبا که حتی با وجود توقف تولید، همچنان با قیمت‎‌های مناسب در بازار دست دوم معامله می‌شوند، پرطرفدارترین خودروها در میان رانندگانی هستند که قصد دارند مسافرکشی در اسنپ را به عنوان شغل دوم دنبال کنند. با اختصاص بودجه‌ای بیشتر برای تهیه بهترین ماشین برای کار در اسنپ، این امکان را دارید که سراغ مدل‌هایی با کیفیت شاسی، آپشن‎‌های بهتر در بخش ایمنی، هندلینگ و امکانات رفاهی بروید و روی اتومبیلی که استهلاک کمتری دارد، سرمایه گذاری کنید./

کد خبر 145917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha