فشار عزل و نصب به مدیرعامل یکی از شرکت‌های تابعه سایپا!

شنیده می‌شود که در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه دومین خودروسازی بزرگ کشور، عزل و نصب معاونان و مدیران بنا بر اظهار شخص مدیرعامل در اختیار وی نبوده و سازمان‌هایی خارج از شرکت سایپا، فشارهای حداکثری را آورده و نفرات خود را برای پست‌های کلیدی به مدیرعامل معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در یکی از شرکت‌ها گروه خودروسازی سایپا، شخص مدیرعامل طی چند بار مذاکره با یکی از مدیران اجرایی، اعلام کرده است "از نهادهای بیرونی فشار می‌آورند که جنابعالی را عزل کنم".

حال پس از چند روز دیگر نیز دوباره مکالمه جدی‌تر صورت می‌گیرد و در نهایت مدیرعامل شرکت موردنظر، از آقای ب، مدیر مربوطه می‌خواهد که استعفای خود را ارائه کند! این مدیرعامل مدعی است که فشار برای تغییر چندین معاون و مدیر زیر دست این مجموعه از نهادهای خارج از سایپا همچنان ادامه دارد!

سئوالی که برای افکارعمومی پیش می‌آید این است که آیا عزل و نصب در شرکت‌ها با اختیار کامل مدیرعامل هست یا نیست!

اگر هست که دیگر چه نیازی به پرداختن به این موضوع است که برخی نهادهای بیرونی فشار می‌آورند و اگر غیر از این است، برخی نهادهای بیرونی دنبال چه اهدافی هستند، در شرایطی که می‌توانند در راستای بهبود تولید اثر بگذارند و ذهن مدیرعامل را مشوش نکنند تا بتواند تمام توان خود را در نیل به اهداف صنعت خودرو اختصاص بدهد.

آیا شعارهای دولت و نظام با این جور رفتارها منافات ندارد؟ آیا نباید مدیرعامل در راستای صیانت از مدیران خود حرفی برای گفتن داشته باشد به جای اینکه صرفا یک بله قربان‌گوی مطیع باشد!

باید مشخص شود که آیا واقعا برخی نهادهای بیرونی در این موضوع دخل و تصرفی دارند و باید هدف آنها از این فشارها را جستجو کرد و اگر غیر از این است که جای بسی تأمل دارد ...

پایگاه خبری پرشین خودرو تصمیم دارد تا در اخبار بعدی به جزئیات بیشتری در این خصوص و شرکت موردنظر بپردازد.

کد خبر 145951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha