اولین ملاقات با خودرو لوکانو L۷ در پیست آفرود + عکس و تجربه رانندگی

خودرو لوکانو L۷ به عنوان یکی از خودروهای جدید بازار که تا امروز چند باری تصاویر آن شکار شده بود برای اولین بار به پیست آفرود آیلند آمد تا خبرنگاران حوزه خودرو تجربه رانندگی با این خودرو را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، داستان تغییر نام خودروها در چند سال گذشته به یک روند معمول در ایران برای فرار از عواقب تحریم صنعت خودرو تبدیل شده و آخرین خودرویی که با این حربه قرار است وارد بازار خودرو شود، خودرو لوکانو L۷، محصول شرکت جکو از زیرمجموعه‌های چری است. برند لوکانو با وجود اینکه از زیرمجموعه‌های چری است اما این بار نه با شرکت مدیران خودرو بلکه با ماموت خودرو راهی بازار ایران شده است.

تصاویر لوکانو L۷ را اینجا ببینید

لوکانو در طول یک سال گذشته همواره با انتشار تصاویری از مراحل تست شهری، در صدر اخبار خودرویی کشور بود و حالا با برگزاری نخستین تست درایو عمومی برای خبرنگاران، به آغاز مراحل بازاریابی و فروش نزدیک شده است.

طراحی ظاهری لوکانو L۷

لوکانو L۷ که از نظر ابعاد در حد و اندازه چری تیگو ۷ است با طراحی متمایز جعبه‌ای و خطوط منحنی نرم، ظاهری متفاوت با سایر محصولات این برند در ایران دارد. جلوپنجره با خطوط عمودی پهن و ترکیب چراغ‌هایی که چینش متفاوتی با سایر محصولات چری دارد، بخشی از جذابیت ظاهری لوکانو L۷ در نمای جلو است.

لوکانو

در نمای جانبی سادگی و استفاده از خطوط نرم در اولویت طراحان بوده است. در نمای عقب نیز برای حفظ هماهنگی با نمای جلو تلاش شده است تا با استفاده از دو چراغ شب تاب باریک عمودی، هماهنگی شپر عقب با سپر جلو و چراغ‌های اصلی خودرو حفظ شود. چراغ‌های عقب یک تکه که دیگر در خودروهای چینی مرسوم شده است را در این خودرو نیز می‌بینیم.

لوکانو

طراحی کابین لوکانو L۷

در کابین خودرو لوکانو L۷ تلاش شده تا بر خلاف ظاهر خودرو، از قطعات زمخت‌تری استفاده شود که این امر بر روی درها بیشتر به چشم می‌آید.

لوکانو

کلاستر تمام دیجیتال و یک مالتی مدیای بزرگ ۱۵ اینچی به حدف بیشتر دکمه‌های فیزیکی کمک کرده است و حتی سیستم تهویه خودرو نیز از روی مالتی مدیا تنظیم می‌شود و به جز گرم‌کن صندلی و کلید گردشی تنظیم مد رانندگی خبری از کلیدهای فیزیکی در این خودرو نیست.

مشخصات فنی خودرو لوکانو L۷

همج.ن سایر محصولات چری و زیرمجموعه۲های این برند، پیشرانه لوکانو L۷ هم با خودروهای تیگو ۷ پرومکس، تیگو ۸ پرو، فونیکس FX و آریزو ۶ جی تی یکسان است و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان تولید ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در اینخودرو نیز می‌بینیم که نیرو را از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

لوکانو

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو لوکانو L۷

خودرو لوکانو L۷ به سنسور هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، رادار تصادف از عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)، سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)، سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)، رادار تصادف از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، دارای ۶ ایربگ ایمنی، آئینه الکتروکرومیک، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی، آئینه برقی به همراه گرم‌کن، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، درِب برقی صندوق عقب با کیک سنسور، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سانروف، سامانه استارت/استاپ و تریم چرمی مجهز شده است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ
حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
دیفرانسیل دو دیفرانسیل
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۳۸ میلی متر
عرض ۱۸۹۸ میلی متر
ارتفاع ۱۷۸۹ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۷۲ میلی متر
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم
باک ۵۷ لیتر
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
رینگ و لاستیک ۲۳۵/۵۰R۱۹

کد خبر 146200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha