مدیران عامل ۲ خودروسازی بزرگ کشور تغییر می کنند؟

در شرایطی که برخی اخبار از تغییر زود هنگام مدیران عامل دو شرکت خودروسازی حکایت دارد، یک منبع آگاه در وزارت صمت عنوان کرد: فعلا برنامه ای برای تغییر مدیران خودروساز در دستور کار نیست.

به گزارش پرشین خودرو، هر چند وزیر صمت با گذشت حدود دو ماه از رای اعتماد مجلس به وی، هنوز برنامه مشخصی برای صنعت و بازار خودرو ارایه نداده با این حال وی برخلاف دیگر وزاری صمت در دولت های گذشته ظاهرا قصدی مبنی بر تغییرات گسترده مدیریتی ندارد.

خودرو به عنوان کالایی استراتژیک در کشور، دهه هاست که با نارضایتی عموم در کمیت وکیفیت روبروست. به همین دلیل هر وزیری در ابتدای حضور خود در وزارت صمت، به منظور جلب اعتماد و اطمینان مردم و دولت دست به تغییرات مدیریتی در شرکت های خودروساز می زند.

این واقعیت که سیاستگذاری خرد و کلان خودرو از جمله قیمتگذاری، برنامه تولید، نحوه عرضه و غیره در وزارت صمت انجام می شود و خودروساز تنها مجری سیاست های دیکته شده از سوی وزارت صمت است، با روی کار آمدن هر دولتی به فراموشی سپرده می شود و وزرای صمت در ابتدای فعالیت خود، با تغییر مدیران به نوعی نوید رفع نگرانی ها و نارضایتی ها در صنعت خودرو را می دهند.

آنچه مشخص است تغییر زود هنگام  مدیران خودروساز می تواند، تکرار ماجرای  وعده «جایگزینی به امید بهبود وضعیت» باشد.

همانطور که عنوان شد تغییر زود هنگام مدیران شرکت های خودروساز در کشور ما که رکورد یکسال فعالیت و یا کمتر را نیز دارند، مسبوق به سابقه است این در شرایطی است که در کشور ژاپن میانگین مدت مدیریت معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و در آمریکا و چین بالای ۷ سال عنوان شده است.

کد خبر 146214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha