ذخیره‌سازی بنزین نوروزی آغاز شد

کد مطلب 19169
۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
ذخیره‌سازی بنزین نوروزی آغاز شد
19169

پرشینخودرو: رییس اتحادیه جایگاه د اران بنزین با اشاره به ذخیره سازی مناسب بنزین نوروزی گفت: در صورت عدم برداشت از مخازن و یا فعالیت پالایشگاهها امکان تامین فرآورده های نفتی و گاز مصرفی به مدت 3 ماه امکان پذیراست.

به گزارش «پرشین خودو» به نقل از پانا، بیژن حاج محمدرضا درباره ذخیره سازی بنزین نوروزی، اظهار کرد: ذخیره بنزین در جایگاهها تنها برای مصرف یک روز کافی است و کار ذخیره سازی بنزین نوروزی توسط شرکت پالایش و پخش انجام می شود. وی ادامه داد: ذخیره سازی درمخازن بزرگ در سطح انبارها و یا پالایشگاهها صورت می گیرد که در سالهای گذشته نیز در مورد برخی از فرآورد ها به تفکیک انجام شده است. رییس اتحادیه جایگاه داران بنزین عنوان کرد: در گذشته امکان ذخیره سازی فرآورده ها بیش از سه تا چهار روز نبود اما امکان ذخیره سازی اکنون به 4 میلیارد لیتر معادل مصرف سه ماه کشور افزایش یافته است. حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه کشور، امکان بروز برخی بحران ها از جمله زلزله و سایر موضوعاتی که در مورد تولید وجود دارد، ظرفیت های ذخیره سازی بنزین درسال های اخیر افزایش یافته است. وی اضافه کرد: ذخیره سازی گاز نیز در لایه های زمینی مخازن تخلیه شده گاز انجام می شود، اما نفت گاز و بنزین در پالایشگاهها تصفیه و در مخازن ذخیره سازی می شود به گونه ای که در صورت عدم برداشت از مخازن و یا فعالیت پالایشگاهها امکان تامین فرآورده های نفتی و گاز مصرفی وجود دارد. رییس اتحادیه جایگاه داران بنزین عنوان کرد: انبار بزرگ نفت تهران، انبار فردیس کرج و شازند اراک ذخیره سازی مناسب فرآورده ها را برای مناطق مرکزی ایران امکان پذیر کرده است.
کد مطلب 19169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha