کد خبر 28383
۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
مرگ پلنگ ایرانی در تصادف با پژو+تصاویر

پرشین خودرو: مدیر کل محیط زیست لرستان گفت :یک قلاده پلنگ ایرانی در لرستان بر اثر تصادف بایک خودرو تلف شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد حسین بازگیر افزود : شامگاه یکشنبه در کیلومتر 25 جاده خرم آباد - الشتر در گردنه ایوان در تصادف یک دستگاه خودروی پارس با یک قلاده پلنگ ایرانی منجر به تلف شدن این گونه نادر حیوانی شد.
وی اظهار داشت: خودروی مذکور در مسیر کرمانشاه به خرم آباد در حال تردد بوده است،که راننده خودرو پس از تصادف با پلنگ یاد شده بلافاصله با پلیس و هیاران محیط زیست تماس گرفت تا درصحنه حاضر شوند.
بازگیر با بیان اینکه مدارک خودرو و راننده از سوی ماموران محیط زیست گرفته شده است، گفت: در این راستا پس از مشورت های لازم با مسوولان حقوقی سازمان محیط زیست کشور در مورد روند پیگیریهای قانونی اعلام نظر خواهیم کرد.
وی افزود: پس از اطلاع رسانی و رفتار مسوولانه راننده مذکور جسد این گونه نادر حیوانی به محیط زیست منقل شده است و بیومتری وگرفتن نمونه های خون و ژن برای بانک اطلاعاتی محیط زیست واقدامات لازم برای تاکسیدرمی و انتقالآن به موزه انجام شده است .
وی به ایرنا گفت: در آزمایش های انجام شده مشخص شد که متاسفانه پلنگ مذکور مادر بوده است و حدود چهار ساله است و قالب اثر دست و پا گرفته ونگهداری شده است و جسد این پلنگ در حال حاضر در سردخانه محیط زیست استان نگهداری می شود.
بازگیر با ابراز تاسف از حادثه مذکور گفت: متاسفانه در طول سالجاری دو قلاده پلنگ در استان لرستان تلف شده است که یک مورد آن در منطقه هشتادپهلو بر اثر شلیک گلوله و یک مورد دیگر نیز در جریان تصادف در منطقه ایوان در بوده است.
وی با بیان اینکه در منطقه حفاظت شده سفید کوه و همچنین منطقه گرین دارای پلنگ هستیم، افزود: این پلنگ در محدوده این دو منطقه در حال تردد بوده که متاسفانه با خودروی پژو پارس تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به حوادث دیگری که طی شب گذشته برای حیات وحش استان رخ داده است اظهار داشت: متاسفانه در فاصله کمتر از دو ساعت علاوه بر پلنگ، ما شاهد تصادف یک قلاده شغال در جاده نزدیک به تنگ شبیخون بودیم.
وی با بیان اینکه این دو حادثه در فاصله کمتر از پنج کیلومتر از هم رخ داده است، تصریح کرد: استان لرستان به لحاظ تنوع حیات وحش و محدوده پراکنش گونه های مختلف از استانهای منحصر به فرد است که باید این امر مورد توجه مردم قرار گیرد.
وی همچنین گفت: مطالعات لازم و توجه به محیط زیست استان در بحث های راهسازی و جاده سازی امری ضروری است و انتظار می رود علائم هشدار دهنده مربوط به تردد حیات وحش در برخی محورهای مواصلاتی استان تقویت شود تا شاهد توجه بیشتری از سوی رانندگان باشیم.

 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 28383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mtm ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    8 0
    افرین بر این راننده که مسولان را خبر کرده است درود بر وجدان بیدار
  • سهيل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    من تو سوئيس ديدم در جاده هاي محل تردد حيوانات وحشي پل هاي چوبي ميسازند تا از بالاي جاده ها وحوش عبور كنند
  • آرا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    2 0
    متاسفانه ما خودمان را صاحب دنیا میدانیم و روزبروز زندگی را برای دیگر مخلوقات سخت تر میکنیم بمناسبت فصل سرما جا دارد از هموطنان تقاضا شود خرده نان و برنج را برای پرندگان فراموش نکنند