کد خبر 29062
۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
وعده جالب شهردار جدید نیویورک

پرشین خودرو: ترافیک و تردد بدون مرگ و میر آرزوی بزرگی است. با این حال شهردار جدید نیویورک قول داده است ظرف 10 سال ریشه مرگ و میر در اثر تصادف را در شهر نیویورک بخشکاند.

به گزارش «پرشین خودرو»، بیل دو بلاسیو که به تازگی شهردار نیویورک شده برنامه ای بلند پروازانه را مطرح کرده و نام آن را «چشم انداز صفر» یا Vision Zero گذاشته و می گوید که می خواهد مرگ و میر ناشی از تصادف چه سواره و چه پیاده را در این شهر ظرف 10 سال به صفر برساند.

به نظر می رسد که این حکم مصداق سنگ بزرگ علامت نزدن باشد. با این حال برای آن که پیشرفت کار این شهردار رصد شود یک گروه با نام رایت آو وی وب سایتی را راه اندازی کرده است http://rightofway.org/VisionZeroClock که در 4 دسته بندی به اندازه گیری آمار می پردازد و از سال 2014 کار خود را آغاز کرده است.

این 4 دسته بندی رانندگان، مسافران، موتورسیکلت یا دوچرخه سواران و پیاده ها است. این وب سایت به فعالیت های شهردار جدید و طرحش چشم دوخته و موفقیت آن را اندازه گیری می کند. به هر حال باید جایی وجود داشته باشد که ادعاهای سیاستمداران را اندازه گیری کند و نشان دهد این سیاستمداران موفق عمل کرده اند یا آن که فقط ادعا کرده اند.
برنامه این شهردار جدید به چند عامل بستگی دارد. وی این عوامل را در وب سایت خود معرفی کرده است. برخی از این عوامل به فعالیت های شهرداری بستگی دارد مانند اصلاح یا بهبود مسیرها و گذرگاه ها به ویژه در مسیرهای باریک که حداکثر سرعت 20 تا 40 کیلومتر در نظر گرفته شده اما برخی رانندگان بی دقت و بی مبالات با سرعت های غیر مجاز از آن عبور می کنند.
یکی دیگر از راه هایی که به کاهش مرگ و میر کمک می کند به کارگیری روش های انتظامی برای کنترل سرعت است.
شاید با خود بگویید که چه کسی بعد از 10 سال نام این وب سایت را به خاطر خواهد آورد، اما واقعیت این است که بالاخره در این شهر جایی هست که ادعاهای سیاستمداران را رصد کند.

کد خبر 29062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha