در طراحی پلت‌فرم باید از چینی‌ها درس گرفت

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: طراحی و تولید پلت فرم جدید تحولی در کیفیت و تنوع محصولات به وجود خواهد آورد و موجب پیشرفت صنعت خودرو خواهد شد.

امیرحسن کاکائی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: توافق بین ایران خودرو و سایپا در طراحی پلت‌فرم می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات صنعت خودرو باشد و همچنین باعث ترقی و رشد خودروسازی خواهد شد چرا که با طراحی پلت‌فرم جدید می‌توان انتظار داشت مدل‌های متنوع‌تر و خودروهای جدیدتری با مشارکت این دو خودروساز وارد بازار شود. وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در این موضوع گفت: با توجه به مشکلات اساسی و رقابت مصنوعی چندین ساله‌ای که بین این دو خودروساز مطرح بوده، طراحی مشترک می‌تواند منجر به رقابت سالم و تولید خودرو مشترک جدیدی شود واین امر با برنامه‌ریزی دقیق مسوولین و اختصاص بودجه مناسب با توجه به توان متخصصین به راحتی امکان‌پذیر است. عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: تا کنون با تغییر و تلفیق پلت‌فرم‌ها، خودرو سمند و تبیا ساخته شد اما هنوز به ساخت و طراحی پلت‌فرمی که جدید بوده و کاملا تغییر پیدا کند دست پیدا نکردیم که با انسجام بخشیدن به توانمندی‌هایی که هم در ایران خودرو و هم در سایپا وجود دارد می‌توان این هدف را محقق کرد. کاکائی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان این موضوع را با مشارکت یک خودروساز خوشنام جهان دنبال کرد؟ گفت: درشرایط فعلی که رکود قابل توجهی در صنعت خودرو در زمینه ارائه محصول جدید به بازار مشاهده می‌شود، انتظار می‌رود خودروسازان مطرح جهان حاضر به همکاری در طراحی پلت‌فرم جدید نباشند و در صورت در اختیار گرفتن بازار داخلی با ارائه محصولات جدید خود طی 7 یا 8 سال این هدف را محقق کنند. وی در ادامه افزود: به جای مشارکت با خودروسازان مطرح دنیا باید از توان طراحان و مشاوران بزرگ در این زمینه بهره برد تا بتوانیم با طراحی پلت‌فرم جدید موجب رشد و تعالی صنعت خودرو شویم به طور مثال خودروسازان چینی برای ساخت پلت‌فرم جدید از طراحان شرکت لوتوس در این زمینه استفاده کردند. این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به توان مالی خودروسازان داخلی گفت: طراحی یک پلت‌فرم جدید هزینه‌ زیادی را برای خودروسازان در برخواهد داشت که با توجه به توان مالی پایین خودروسازان این امر امکان‌پذیر نخواهد بود که تنها با حمایت مالی دولت و همچنین بانک‌ها می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.
کد خبر 29351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    8 0
    اره ، درسته بله کاملا حق با این کارشناسه فقط یادتون باشه اگر هم طراحی کردید موتور پیکان و پژو دیگه رو دیگه نگذارید روی این پلت فرم
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    4 0
    اروپایی ها بیش از 100 ساله هر سال پلت فرم جدید میسازن . اگر شما یاد بگیر بودین تا حالا یاد گرفته بودین . حالا میخواین از بزرگترین کپی ساز دنیا پلت فرم یاد بگیرین ؟ چقدر ... آخه شما !