کد خبر 35322
۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
ایمن‌ترین خودرو جهان چیست؟+تصاویر

پرشین خودرو: گل سرسبد جدید ولوو در حال تعیین استانداردهای جدید نه فقط برای کاستن از شدت تصادف بلکه ارائه راه کارهایی برای جلوگیری از این حوادث در وهله اول است.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از بهترین سیستم‌های ارائه شده در XC90 سیستم ایمنی اجتناب از برخورد از عقب است که تا حدود بسیار زیادی مانع تصادف از عقب می‌شود بدین ترتیب که ولوو XC90 دارای راداری رو به عقب است که به راننده از یک برخورد بلقوه هشدار می‌دهد تا بدین ترتیب راننده فرصتی برای جلوگیری از تصادف داشته باشد.

xc90-safety-10-970x646-c
اگر راننده فرصت کافی برای جلوگیری از تصادف و یا واکنش سریع را نداشته باشد سیستم به صورت خودکار کمربند ایمنی پیش کشنده را برای امن تر کردن سرنشینان تنظیم کرده و از ترمز نیز برای کاهش نیروی برخورد بهره می‌گیرد.
بدین ترتیب باید انتظار حداقل صدمه و خراش را در این سیستم داشته باشیم که البته ولوو وعده داده است که چنین نیز خواهد بود.

xc90-safety-9-970x646-c
برای اولین بار سیستم Safe Positioning برای کاهش اثرات تصادف در جاده رونمایی شده است که هسته اصلی این سیستم یک سری سنسور است که به خروج وسیله نقلیه از جاده با تنظیم کمربند ایمنی کمک می‌کند.
در ضمن با هماهنگ کردن صندلی‌های سرنشینان با سیستم هوشمند برای کاهش نیروهای افقی وارد شده در اثر برخوردبه وسیله نقلیه هستیم و نیروهای عمودی وارد شده در یک فرود سخت نیز با این سیستم به طو کامل به یک سوم کاهش می‌یابد که بدین ترتیب موجب به حداقل رسیدن اثرات تصادفات جانبی می‌شود.
یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی به کار گرفته شده کاهش نیروی گشتاور به صورت هوشمند برای جلوگیری از اثر نیروی چرخشی بر موتور و برای ثبات بیشتر است تا بدین ترتیب یک کلاس جهانی ایمنی را در شاهکار خودروساز سوئوی ولوو شاهد باشیم.

xc90-safety-1-970x646-c
به گزارش خودروسازی، ترمز خودکار دیگر سیستم ایمنی بکار رفته در خودرو ولوو است که این سیستم برای جلوگیری از حوادث در مقابل ماشین‌های روبرو طراحی شده است که ترکیبی از رادارها و سنسورهای اولترا سونیک است تا با اعمال ترمز برای جلوگیری از برخورد قریب الوقوع به کمک راننده بیاید و در صورت برخورد نیز حداقل اثر آنرا کاهش دهد.
در ضمن درحال حاضر XC90 دارای یک سیستم کروز پیشرفته است که قادر به هدایت وسیله نقلیه در ترافیک سنگین نیز است که این کروز کنترل فعال با استفاده از فرمان برای نگه داشتن خودرو در خطوط و ترمز و حرکت به صورت اتوماتیک بهره گرفته می‌شود.

xc90-safety-2-970x646-c
پارکینگ نیمه خودکار از جمله سایر فن آوری‌هایی است که در این خودرو بکار گرفته شده است که با استفاده از دوازده سنسور اولتراسونیک در اطراف خودرو به راننده یک نمای ۳۶۰ درجه چشم پرنده را از آنچه در اطراف خودرو روی می‌دهد را ارائه می‌کند.

volvo-xc90-safety-8-970x646-c

این سیستم همچنین قادر به اطلاع رسانی به راننده برای یک فضای پارک به اندازه کافی بزرگ بوده و قادر به هدایت به این فضا به صورت خودکار است تا زمانی که راننده خود کنترل خودرو را به دست گیرد.

xc90-safety-6-970x646-c
در ساختار بدنه و درب‌های XC90 از فولاد با استحکام بالاتر از رقبای خود بهره گرفته شده است که سختی و استقامت آن بیش از پنج برابر نسل قبلی محصولات ولوو است.

xc90-safety-3-970x646-c
به هر حال ولوو بیش از هر خودروساز دیگری تعهد باورنکردنی نسبت به مسایل ایمنی دارد که در کنار سایر ویژگی‌های لوکس XC90 قرار داده است که با ظاهری جذاب یک خودرو ایمن و خانوادگی با ویژگی‌های فوق العاده را برای خریداران خود رقم خواهد زد.

volvo-xc90-safety-5-970x646-c

کد خبر 35322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha