کد خبر 70600
۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۵
رنو ترزور برترین خودروی کانسپت 2016+تصاویر

پرشین خودرو: سال گذشته کمپانی خودروسازی رنو پیش از اینکه صحبتی از یک کانسپت جدید به میان آورد، درنمایشگاه بین المللی پاریس 2016 در یک حرکت کاملا غافلگیرانه، جدیدترین کانسپت خود را با نام "ترزور (Trezor)" معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودرویی اسپرت و کاملا آینده‌نگر که برای آن سیستم محرکی تمام الکتریکی ترتیب داده شده بود و موفق شد بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی را تحت تاثیر خود قرار دهد تا اینکه هیئتی متشکل از 20 طراح مشهور جهان و کارشناسان صنعت خودروسازی در نمایشگاه ژنو امسال با اعطای جوایزی به "آنتونی لو" معاون اجرایی این خودرو و همچنین "استیفن جانین" طراح بیرونی رنو ترزور، آن را به عنوان برترین خودروی مفهومی 2016 معرفی کنند.

جهت یادآوری هم بد نیست بدانید که خودروی اسپرت رنو با زبان طراحی نسل جدید این کمپانی و با طول کلی 4.7 متری توسعه پیدا کرده است و از برخی ویژگی‌های پیشرفته سود می‌برد که یکی از نکات جالب توجه طراحی این خودروی اسپرت، شیشه‌های قرمز رنگ و یک تکه آن است که دور تا دور کابین را در بر گرفته است.

دیگر طراحی منحصر به فرد این ماشین هم نحوه باز شدن درب آن و ورود سرنشینان به داخل کابین است که سقف خودرو به همراه کاپوت جلو به صورت یک تکه ساخته شده که برای ورود به داخل کابین می‌بایست هر دوی آنان را بالا داد تا به کابین دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر این‌ها، الگوهای خاص طراحی آن هم باعث شده تا ضریب آیرودینامیکی این خودروی کانسپت رنو به عدد 0.22 برسد که در زبان خودرویی بسیار آیرودینامیکی تلقی می‌شود که در کنار وزن تنها 1600 کیلوگرمی می‌توان عملکرد قابل ملاحضه‌ای را برای آن متصور شد.

برای تامین انرژی حرکتی این خودرو هم طبق اظهارات شرکت سازنده از سیستم رانشی خودروهای فرمول E استفاده شده است که می‌تواند قدرتی 350 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری به چرخ‌های عقب منتقل کند تا در عمل شتاب صفر تا صد کمتر از 4 ثانیه برای ترزور به همراه داشته باشد. مجموعه باتری‌های خودرو هم به دو بخش تقسیم شده‌اند که برای ایجاد تعادل وزنی، یکی از آنان در جلوی اتومبیل و دیگری در عقب اتومبیل جاسازی شده‌اند.

کد خبر 70600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha